موزه ظروف سلطنتی

موزه ظروف سلطنتی

, ,

موزه ظروف سلطنتی در کاخ اشرف پهلوی در سعدآباد واقع شده است . این کاخ بین سالهای 1315 تا 1318 به دستور رضا شاه و برای خواهر دوقلویش اشرف ساخته شد و در سال 1350 فضای داخلی و خارجی این بنا مورد بازسازی قرار گرفت .

موزه ظروف سلطنتی

بعد از بازسازی به محدوه ای به مساحت 2600 مترمربع با زیر بنای 1800 مترمربع  در دو طبقه تبدیل شد . و طراحی داخلی آن با حضور طراحان و متخصصین خارجی، به سبک فرانسوی طراحی و نمای خارجی آن که از سنگ تیشه ای بود به سنگ مرمرسفید تبدیل شد .

این بنا پس از انقلاب اسلامی ، در 28 اردیبهشت 1374به عنوان موزۀ ظروف تغییر کاربری داد و در اسفند همان سال آثار موزه جمع شد و ساختمان آن به نهاد ریاست جمهوری تحویل داده شد تا سال 1384 که این بنا مجدداً در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت . پس از انتقال اشیاء موزۀ صنایع دستی، در 30 دی 1385 به ساختمان مذکور ، این بنا با نام موزۀ صنایع دستی کار خود را آغاز نمود.

 

در حال حاضر در موزه ظروف سلطنتی بیش از 500 قطعه  ظروف و اشیائ تزتینی در 5 سالن در دو طبقه به نمایش در آمده است . اغلب این ظروف مربوط به کارخانجات معتبر دنیا نظیر لیموژ ، سور ، باواریا ،  رزنتال و … می باشد. ظروف به نمایش درآمده به 3 دسته  ظروف قاجار ، پهلوی دوم و ظروف اهدایی می باشند که در شرایط و مناسبتهای مختلف خریداری و یا به پهلوی دوم و خانوده اش اهدا شده است.

موزه ظروف سلطنتی موزه ظروف سلطنتی موزه ظروف سلطنتی

موزه ظروف سلطنتی

فاصله تا جاهای مهم شهر :

فرودگاه امام خمینی65 کیلومتر
فرودگاه مهرآباد21 کیلومتر
راه آهن تهران22 کیلومتر
برج میلاد14 کیلومتر
ترمینال غرب (آزادی)20 کیلومتر
ترمینال جنوب (خزانه)24 کیلومتر
ترمینال بیهقی (آرژانتین)13 کیلومتر
ترمینال شرق (تهران پارس )23 کیلومتر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *