موزه دفاع مقدس تهران

موزه دفاع مقدس تهران

, ,

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران از سال 1391 به همت شهرداری تهران در اراضی عباس‌آباد به بهره برداری رسید .

این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع یکی از بزرگترین باغ موزه‌های کشور است .

آدرس :

تهران، محله: اراضی عباس آباد، بزرگراه شهیدحقانی، خیابان سرو، باغ موزه دفاع مقدس

این موزه شامل بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفت گانه، سراسرنما، مسجد، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آب‌نمایش، سالن های آمفی تئاتر ،امکانات تفریحی و …  می باشد.

موزه دفاع مقدس تهران

در زیر تالارهای هفت گانه موزه دفاع مقدس تهران  را معرفی میکنیم :

 

  • تالار اول: آستانه
    چون تالار اول نقطه آغاز و مقدمه ای جهت ورود به تالارهای هفت‌گانه است ؛ آستانه نام گذاری شده است. آنچه که در بخش اول به نمایش گذاشته می‌شود مختصری از تاریخ و تمدن پربار ایران قدیم  و در هم آمیختگی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی است. بخش بعدی به روایت سلسله وقایع تاریخی و رخدادهایی که ریشه عقیدتی قیام ملت ایران را آشکار می‌سازد پرداخته و حوادث مهم پس از مشروطه تا دوران پهلوی و وقایع انقلاب اسلامی از سال های 42 تا 58 را به تصویر می‌کشد. در این منزل مخاطبان عملا با گذشته تاریخی، وقایع معاصر ایران و چشم انداز فکری و اعتقادی ایرانیان آشنا می‌شوند.
  • تالار دوم: حیرت و حقانیت
    تالار دوم روایت‌گر آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران است. گرچه هجوم سراسری ارتش بعث مردم را با حیرت مواجه کرد اما دفاع و ایستادگی بود که حقانیت ایرانیان را تثبیت نمود. در این تالار پس از اشاره ای مختصر به تاریخ شکل‌گیری کشور عراق و سوابق تعدی آن به تمامیت ارضی ایران، شروع جنگ وحشیانه و همه جانبه رژیم بعث عراق با حمایت‌های بین‌المللی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشیده می‌شود. خرابه های خرمشهر در کنار تصاویر تخریب شهرهای دیگر ، تخریب پالایشگاه آبادان و سایر زیر ساخت‌های اقتصادی و تصاویر آوارگان تنها نمونه‌ای از جنایات رژیم صدام و بی تفاوتی مجامع بین المللی در مقابل آن است. در انتهای تالار دوم و در اتاق بمباران با استفاده از صدا، تصاویر انفجار و ایجاد لرزش‌های محیط اطراف، خوف و وحشت ناشی از این حملات هر چه ملموس‌تر احساس می‌شود.
  • تالار سوم: دفاع
    سومین منزل از تالارهای هفتگانه به دفاع مردم ایران در مقابل دشمن متجاوز، تحت رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) می‌پردازد. با وجود تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه با فرامین امام، نسل‌های مختلف از نوجوانان تا میانسال‌ها و اقشار، اقوام و مذاهب مختلف مردمی در کنار یکدیگر علیه دشمن متحد شدند. مهمترین بخش‌های این تالار عبارتد از: سنگرهای سرد وگرم و آشنایی با اقلیم مناطق مختلف رزم علیه دشمن، استند حضور قومیت‌های مختلف مردمی و اقلیت‌های مذهبی، نقش و کارکرد مسجد به عنوان کانون خیزش‌ها و فعالیت‌های مردمی، ویترین هدایای مردمی و اعزام نیروهای داوطلب به جبهه‌ها، ایستگاه هنر در جنگ و ایستگاه صلواتی.
  • تالار چهارم: آرامش و مقابله
    تجدید روحیه مردمی و حس آرامش اجتماعی پس از شکل‌گیری دفاع مردمی، وفاق ملی و پیشروی و مقابله با دشمن، علت اصلی نامگذاری این تالار می‌باشد. بخش ابتدایی تالار چهارم شامل نمایی از سنگر فرماندهان ایرانی و عراقی و فرآیند مهندسی، پشتیبانی و تخریب در جنگ است. بخش میانی تالار علاوه بر نمایش برخی تسلیحات و تجهیزات، به معرفی عملیات‌های زمینی، هوایی و دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به دست گرفتن ابتکار عمل در جبهه ها می‌پردازد. بخش انتهایی تالار نیز شامل نمایش پهپادها، رمپ میادین مین، نمایه هنری کاتیوشا، فیلم سه بعدی شهید آوینی، نمایش نقش گروهک‌های تروریستی در شهادت بیش از هفده هزار نفر از مردم و ویترین یادگاری برخی شهدای ترور و شهدای هسته‌ای است.
  • تالار پنجم: شهادت
    منزل پنجم به منظور پاسداشت مقام و جایگاه شهدای دوران دفاع مقدس، تالار شهادت نامگذاری شده است. این تالار که با پل شهادت آغاز می‌شود، ضمن ‌پرداختن به تبعات و وقایع انسانی دوران 8 سال جنگ تحمیلی، با استفاده از شبیه سازی ضریح مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت عباس، مفهوم شهادت را پیش چشم مخاطبین نمایان می‌سازد. تندیس برخی فرماندهان شهید، تصاویری از جانبازان نقص عضو، اثر هنری ماسک‌های شیمیایی و استفاده گسترده سلاح‌های شیمیایی توسط دشمن، اثر هنری مفقود الاثرها، نمایشگر شرایط بد زندگی اسرای ایرانی در اردوگاه‌های حزب بعث عراق و پلاک کوچه‌های شهرها واستان‌های کشور از دیگر بخش‌های تالار پنجم است.
  • تالار ششم: پیروزی
    تالار ششم روایتگر پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی می‌باشد و ضمن روایتی مختصر از آخرین سال جنگ، پیروزی ملت ایران در برابر هجوم دشمن بعثی و حامیان بین المللی آن را به تصویر می‌کشد. در بخش اول به استیصال حامیان بین المللی رژیم بعث و سرنوشت محتوم صدام جنایتکار اشاره می‌شود. بخش دوم از این تالار به رسانه های بین المللی و اذعان آنها به پیروزی ملت ایران در برابر هجمه های غرب و شرق می‌پردازد. در بخش انتهایی نیز با شبیه سازی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، شیرین‌ترین پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمن متجاوز و آزاد سازی خرمشهر به تصویر کشیده می‌شود.
  • تالار هفتم: سرانجام
    تالار هفتم و سر‌انجام جنگ، آخرین منزلی است که مخاطبین آن را بازدید می‌کنند. این تالار به وقایع و مسائل پس از جنگ در کشور می‌پردازد. بخش اول با واقعه حزن انگیز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود. در میانه این تالار تصاویری از انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب نمایش داده می‌شود و در نهایت شتاب علمی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های نظامی، پزشکی، هوا فضا و سایر علوم و فناوری‌ها به ویژه فناوری هسته‌ای به منصه ظهور گذاشته می‌شود تا پیشرفت مداوم ایران اسلامی را پس از دوران سخت جنگ تحمیلی یاد آور شود.

 

امکانات موزه دفاع مقدس تهران :

زیپلاین کماندو :

این زیپ لاین 210 متر طول دارد و در بخش جنوب غربی موزه واقع شده و ارتفاع آن در برخی نقاط به 50 متر نیز می‌رسد. همچنین این زیپ لاین اولین زیپ لاین استاندارد ایران است که سازمان استاندارد آن را تائید کرده و در طول 2 سال تمامی تست‌های لازم در همه‌ی فصول سال بر روی آن انجام شده است. سیستم ترمز این زیپ لاین نیز کاملا ابداعی بوده و بوسیله قرقره با استفاده از هشت شکست طناب سرعت فرد را از 80 کیلومتر بر سرعت به یک کیلومتر بر ساعت کاهش می‌دهد .

کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس :

کتابخانه موزه به عنوان بزرگترين کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور، در فضايي آرام ایجاد شده است. بانک کتابهايش در زمينه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بسيار جامع است و البته کتابخانه ديجيتال نيز در سال 1397آماده بهره برداري شده است، شرايط را براي محققان، نويسندگان و علاقه مندان اين حوزه ساده کرده است.
اين کتابخانه دارای يک قرائت خانه به مساحت 500 متر و بخش مخازن کتاب، مجموعه اي کم نظير با تعداد 27.950 عنوان کتاب و ديگر آثار شامل کتاب هاي فارسي، لاتين و عربي، پايان نامه ها، اطلس های جنگ ايران و عراق، الواح فشرده، نشريات ادواري و آرشيو مجلات در اين حوزه فعاليت می نماید.

کتابخانه موزه دفاع مقدس تهران

سینما 5 بعدی :

سینما 5 بعدی موزه ملی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس ، یکی از مدرن ترین وهیجان انگیزترین بخش های موزه است که همراه با به روزترین فن آوریها توسط کارشنان خبره ی موزه راه اندازی شده است .

این سینما درفضای داخلی تالارهای موزه واقع شده است وبسته به شرایط آمادگی برای بازدید کنندگان محترم قابل استفاده است .

 

موزه روباز ، ادوات نظامی :

موزه روباز در فضای باغ دره موزه ملی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس قرارگرفته است که به ادوات نظامی جنگ به همراه شناسنامه آن می پردازد . وجود این ادوات باعث شده است تافضای مفرح وپر ازهیجان برای نوجوانان وخردسالان وهمچنین مورد توجه بسیاری از علاقمندان به ابزارهای جنگی گردد . به نمایش گذاشتن ابزارهای نظامی وجنگی ایران درچنین مکانی که هدف ازآن زنده نگه داشتن یاد ونام وخاطرات وراه شهدای عزیز کشورمان است علاوه بر اینکه یادآور حماسه های غیور مردان وزنان تاریخ درخشان انقلاب ودفاع ملت ایران است بلکه باعث می شود تا بازدید کنندگان با فناوری نظامی وصنایع دفاعی کشورمان درعرصه 8 سال دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند .
علاقمندان به بازدید می توانند در 4 بخش ازفضای موزه روباز بهره مند شوند . بخش اول : خیایان سرو است که به 4 عراده نفربر ، 2 عراده تانک تی 55 و تی 69 ، توپ ضد هوایی شیلیکا وبلدوزر کوتاه هپکو می پردازد
بخش دوم : ادوات مستقر درخیابان فرهنگ ومقاومت است که به خودرو زرهی ریکاوری ، تانک چیفتن ، تفنگ 106 میلیمتری ، راکت انداز 107 میلیمتری مینی کاتیوشا ، ناوچه پیکان ، خودرو فرماندهی ، بالگرد کبری ، توپهای 203 ، 122 ، 105 ، میلیمتری ، خمپاره انداز ها ، زیردریایی چمران ، سامانه متحرک رفع آلودگی درخش ، اتوبوس دوطبقه و….. می پردازد .
بخش سوم : پل خاطره وحماسه است که به هواپیماهای فانتوم ، تایگر ، سوخو ، میگ 21 ، خودرو حاج بخشی و موشک ضد کشتی کرم ابریشم می پردازد .
بخش چهارم : خیابان پیروزی است که به موشک شهاب (اسکادبی ) ، موشک (سام 2) ، توپ پدافند هوایی 100 میلیمتری ، توپ پدافند هوایی 57 میلیمتری ، تیربار پدافند هوایی هشت لول (7/12 میلیمتری ) و توپ 130 میلیمتری کششی می پردازد .

ادوات جنگی موزه دفاع مقدس تهران

موزه و سراسر نمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی :

سراسر نمای دفاع مقدس که از آن با عنوان پانوراما دفاع مقدس تهران یا پانورامای مقاومت هم نام برده می شود، یک پرده سینمای کاملا کروی که در آن فیلم هايی با موضوع دفاع مقدس به صورت کاملا ۳۶۰ درجه نمایش داده می شود.سراسر نمای دفاع مقدس یکی از جاهای دیدنی جدید تهران است که با ساختمان کروی زیبایش، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار دارد. یکی از شاخص های کشور های توسعه یافته بنا های کروی است و پانورامای بیت المقدس که از آن با عنوان سراسر نمای دفاع مقدس و یا تماشاگه راز هم نام برده می شود، برای اولین بار در کشور به صورت کاملا کروی طراحی شده است.پانوراما دفاع مقدس تهران ، با مساحت ۳۸۴۴ متر مربع و زیر بنای ۸۵۸۰ متر مربع، جزء سه پانورامای بزرگ در دنیا و نخستین آن در خاورمیانه محسوب می‌شود. از ویژگی‌های فنی این بنا می‌توان به قطر ۴۰متری گنبد و بتن مسلح اشاره کرد که ۲۷متر از سطح زمین ارتفاع دارد.کار ساخت پانورامای دفاع مقدس در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و این پروژه در نهایت پس از پنج سال در سوم خرداد سال ۱۳۹۵ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد .

پانورامای دفاع مقدس یک اثرهنری خلاقانه است که به موضوع اشغال، دفاع و آزادسازی کشورمان از چنگال متجاوزان بعثی می پردازد و به نوعی مکمل موزه محسوب می شود. پروژه «سراسر نما» یا همان «پانورامای دفاع مقدس» یکی از تخصصی ترین پروژه های کشور به شمار می آید که از آبان ماه سال ۱۳۹۰ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت. به دلیل اهمیت و کاربری اراضی عباس آباد و ارتباط موضوعی و معنایی بین پانورامای عملیات دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محل فعلی برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته شد . ..

هدف از ساخت سراسر نما ، تجسم عینی نسل امروز از زمان جنگ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است. در واقع سراسر نما، بخشی از موزه ملی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس است که به شکل ویژه به موضوع عملیات بیت‌المقدس می‌پردازد و نسل امروز را که با زمان جنگ فاصله زیادی دارند با عملیات های مختلف و نیز جان‌نثاری‌ها و از خود گذشتگی شهدا و جانبازان از طریق نمایش فیلم و عکس آشنا می‌کند.تالار ورودی موزه و سراسر نمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی شامل دو بخش است که یک بخش آن به خرمشهر قبل از جنگ و حال وهوای کوچه های آن موقع پرداخته و بخش دیگر آن خرمشهر بعد از جنگ و ماکت های که روایت گر اتفاقات رخ داده در خرمشهر است.

در موزه و سراسر نمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی علاوه بر بحث فوق نمایشگاه موزه مقاومت در 12 بخش بصورت غرفه که مربوط به کشورهای آفریقا ، افغانستان ، بوسنی ، داعش ، سوریه ، عتبات وعراق ، فلسطین، لبنان، دشمن شناسی ، شهدا وحاج قاسم ، یمن وبحرین است به همت سپاه قدس ج.ا.ا ا درشهریور ماه 1399 افتتاح گردید . خلاصه ای ازمطالب نمایشگاه فوق که در دوبخش رینگ بالا وپایین سراسرنما ایجاد گردیده است درقسمت ذیل قابل مشاهده می باشد .

موزه و سراسر نمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی موزه دفاع مقدس تهران

برج پرچم موزه دفاع مقدس تهران :

بزرگترین ومرتفع ترین پرچم ایران که درجوار موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قراردارد ، همچنین یکی از سه پرچم بلند درجهان است . محل استقرار این پرچم ، دریکی ازمرتفع ترین قسمت های بوستان طالقانی واقع شده که شامل برج پرچم ، مسیر، پل دسترس ،تجهیزات جانبی ومحل استقرارکادرفنی است .

همچنین ازتجهیزات به کاررفته درآن می توان به سامانه نگهدارنده وبالابر پرچم ، دوربین ضد لغزش ، دستگاه هواسنج ، صاعقه گیر وچراغ هشدارهواپیما اشاره کرد .

ارتفاع برج پرچم 150 متر ومساحت خود پرچم 1000متر مربع است .محل استقرار برج پرچم به گونه ای درنظر گرفته شده که مشرف به مقبره الشهدا و موزه ملی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس باشد .

جنس پرچم از پارچه مقاوم تهیه شده وباسرعت باد 7 متر درثانیه به اهتزاز در می آید . نوع سازه پایه پرچم ، مخروطی فولادی بوده وهمچنین ازنظر فنی بسیار مهم وپیچیده میباشد

برج پرچم موزه دفاع مقدس تهران

یادمان شهدای گمنام :

در مقابل میدان سلام در انتهای خیابان سرو، يادمانی از مزار 9 شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس قرار دارد. طرح نمادین این یادمان، برگرفته از مفهوم عرفانی- قرآنی قوس نزول و قوس صعود است. ارتفاع اين قوس اسلامي ٢٢ متر می‌باشد و رنگ سفيد آن، نشان دهنده خلوص شهداست و شهید را پیشگام حرکت صعودی و عروج به عالم معنا می نمایاند. همچنين براي نشان دادن تقدس مقبره از نصف گنبد استفاده شده به طوريكه قسمت جلویي آن، مقبره را در ديد زائرين قرار می‌دهد.

یادمان شهدای گمنام موزه دفاع مقدس تهران

دریاچه هورالعظیم و آب نمایش :

در بخش باغ راه موزه دفاع مقدس تهران جشنواره‌ای از نور، با 16 میلیون طیف رنگی،آب و آتش فراهم شده تا شب هنگام به تناسب زمان، بزرگ‌ترین فستیوال نوری ایران در آنجا بر پا شود. برای اجرای این نمایش بزرگ، در داخل دریاچه موزه صد فواره آب باچیدمان یک دایره به قطر 30 متر و با ارتفاع 15 متردر 256 متر برای نمایش لیزری طراحی شده است. نور، لیزر و صدا در میان این فواره های بلند فضای منحصر به فردی را پیشکش بازدید کنندگان موزه می کند. فضایی که با استفاده از 44 دستگاه مه‌ساز و یکی از پرقدرت‌ترین لیزرهای موجود در دنیا، نمایشی کم نظیر را به اجرا در می‌آورد.

دریاچه هورالعظیم و آب نمایش موزه دفاع مقدس تهران

 

موزه خـودروهای شهدای هسته ای :
خوردروهای بمب گذاری شده ی شهدای هسته ای در این موزه قرار گرفته اند . خودروهای شهيدان علي محمدی، احمدی روشن و شهرياری و خودروی دکتر عباسی که ترورشان نافرجام بود، به معرض نمايش گذاشته شده اند و در کنار آنها يادمانی هم براي شهيد داريوش رضايی نژاد، از ديگر شهيدان دانشمند هسته ای ساخته شده است.

 

گالری های هنـری
گالري های هنری موزه دفاع مقدس تهران اين امکان را براي هنرمندان عرصه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس فراهم آورده است تا به آساني بتواند انواع آثار هنری خود را در فضایی مناسب و استاندارد به نمايش درآورد.
گالری فکه با مساحت 1000 مترمربع
گالری کارون با مساحت 300 مترمربع
گالری هنری اروند با مساحت 200 مترمربع

گالـری های هنــری موزه دفاع مقدس تهران

 

باغ راه :

مسيری سبز با درختانی بلند با 400 گونه ي گياه هميشه سبز، باغ راه موزه را به مکاني زيبا و کم نظير تبديل کرده است. جايي که هر رهگذري را به قدم زدن در اين مسير دعوت ميکند. يکي ديگر از مناظر جذاب، باغراه نخلستاني است با 72 نفر نخل، به ياد حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و 72 تن از شهداي کربلا که در قسمت جنوبی باغ راه قرار دارد، چشم اندازی از سرزمينهای جنوبی کشور که 8 سال مقاومت، ايثار و فداکاری را به چشم ديده است.

باغ راه موزه دفاع مقدس تهران

 

مرکز همایش های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس :

مرکز همایش های بین المللی موزه با ارائه خدمات تخصصی و ایجاد محیطی آرام و مناسب و در بهترین نقطه تهران با هوایی دلپذیر و در کنار بلندترین برج پرچم خاورمیانه و با در اختیار داشتن چندین سالن آمفی تئاتر، اماکن جانبی و برخورداري از نيروهاي متخصص در برپايي رويداد‌هاي ملی و بين‌المللي، که در آن برنامه های فرهنگی و هنری اجرا و برای اهداف متنوع طراحی و احداث شده، این مرکز را به يكي از معدود مراكز برگزاري همایش در کشور با تمركز و محوریت تخصص و تجربه تبديل كرده است و در حال ارائه خدمات برتر به مشتریان خود می باشد .

 

تالار خلیج فارس

سالن همایش خلیج فارس به عنوان سالن اصلی مرکز همایش ها با ظرفیت 440 نفر قابلیت برگزاری همایش ها، کنسرت های موسیقی، اجرای تئاتر، پخش فیلم و برگزاری مراسمات یادواره شهدا گرانقدر را دارد.

این سالن مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات صوتی و تصویری است، امکان پخش فیلم سینما با صدای دالبی، دیجیتال و سوراند است، سیستم صدابرداری حرفه ای با میکسر دیجیتال SOUND CRAFT VI 6 و باندهای LINE ARREY با پوشش یکنواخت صوتي در تمام نقاط سالن، تعبیه 300 فیدر نور با انواع پرژکتورهای نورپردازی، صحنه (سن) با ابعاد 14 در 16 متر و ارتفاع دو برابر قاب صحنه ، نمایشگر (LED) با ابعاد 3 در 5 متر و گوشواره های 5/1 در 3 متر، 18 میله آویز دکور ، برخورداری از پرژکتورها و ادوات نورپردازی و فالو ، یک دستگاه پرده برقی با ابعاد 11 در 14 متر برای نمایش فیلم ، دو دستگاه پرده مخمل کنار رو و بالارو با مکانیزم دیجیتال، یک دستگاه بالابر تجهیزات دکور ، دارای دو اتاق گریم و دو اتاق پرو ، دارای اینترنت وایرلس.

 

تالار هویزه

سالن همایش هویزه با ظرفیت 121 نفر جهت پخش فیلم، کارگاه های آموزشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت پخش فایل های رایانه ای سخنرانان از طریق اتصال لپ تاپ به ویدئوپرژکتور .
امکان استفاده از میکروفون بی سیم و با سیم و سیستم میکروفون های تعبیه شده به روی میزها
نمایش برنامه های رایانه ای، مجهز به امکانات صوتی، نورپردازی حرفه ای و قابل تنظیم .
مجهز به سیستم ویدئو پروژکتور و پرده سینمایی
مجهز به اینترنت وایرلس

 

تالار آزادگان

سالن همایش آزادگان با ظرفیت 148 نفر دارای طراحی مدرن جهت سمینارها ، نشست های علمی، کارگاه های آموزشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت پخش فایل های رایانه ای سخنرانان از طریق اتصال لپ تاپ به ویدئوپرژکتور .
امکان استفاده از میکروفون بی سیم و با سیم و سیستم میکروفون های تعبیه شده به روی میزها
نمایش برنامه های رایانه ای ، مجهز به امکانات صوتی ، نورپردازی حرفه ای و قابل تنظیم .
مجهز به سیستم ویدئو پروژکتور و پرده برقی نمایش
مجهز به اینترنت وایرلس

 

تالار مهران

تالار مهران با ظرفیت 57 نفر جهت ضبط برنامه های تلویزیونی، کارگاه های آموزشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

مجهز به نمایشگر (LED)
قابلیت پخش فایل های رایانه ای سخنرانان از طریق اتصال لپ تاپ به نمایشگر
مجهز به اینترنت وایرلس

 

 

تالار روباز سوسنگرد

تالار روباز سوسنگرد با ظرفیت 300 نفر جهت ضبط برنامه های تلویزیونی، اجرای تئاتر و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سالن جلسات قصر شیرین

سالن جلسات قصر شیرین با بهره گیری از امکانات حرفه ای آماده برگزاری جلسات، کارگاه های آموزشی ، نشست های خبری و … را دارد.

مجهز به نمایشگر 103 اینچی ، 7 دستگاه تلویزیون ال ای دی جهت نمایش فایل های کامپیوتر، میز کنفرانس 48 نفره ، قابلیت ضبط جلسات ، مجهز به اینترنت وایرلس ، دارای اتاق انتظار و … از جمله امکانات این سالن می باشد.

 

لابی

امکان پذیرایی بصورت ایستاده

امکان برگزاری نمایشگاه

دارای سیستم پیجینگ و موزیک لابی

دارای نمایشگر 2 در 3 جهت پخش اسلاید همایش ها

 

اتاق تشریفات

تعداد دو باب اتاق مبله تشریفات با امکانات کامل، فضای بسیار مناسب برای گفتگو مقامات و میهمانان ویژه مراسمات را فراهم می سازد.

 

پارکینگ اختصاصی

فضای پارکینگ که مختص میهمانان می باشد در موارد خاص با درخواست برگزارکنندگان می توان به عنوان نمایشگاه از آن استفاده نمود.

 

فضای نمایشگاهی

مرکز همایش های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارای سه فضای داخلی و خارجی جهت برگزاری نمایشگاه با فضایی مجلل و مفرح را دارا می باشد.

 

سالن های غذاخوری یاس و شقایق

رستوران یاس به عنوان رستوران عمومی و اصلی موزه ملی با ظرفیت 700 نفر و رستوران شقایق به عنوان رستوران ویژه با ظرفیت 80 نفر برای پذیرایی از میهمانان عزیز آماده خدمت رسانی می باشد.

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *