پارک گردشگری بابا امان

پارک گردشگری بابا امان

, ,

پارک گردشگری بابا امان در کیلومتر ۱۰ جاده بجنوردمشهد قرار گرفته و یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های طبیعت‌گردی ایران است و سالانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است .

  پارک گردشگری بابا امان پارک گردشگری بابا امان پارک گردشگری بابا امان

 

پوشش گیاهی : 

این پارک جنگلی دارای ۴۰۰ هزار اصله درخت است. از جمله درختان این گردشگاه، چنار، چنارک، زالزالک، اقاقیا، بید و زردآلو را می‌توان نام برد.

این پارک پوشش گیاهی به وسعت ۲۵۰ هکتار دارد و پوشش درختان قطور  چنار با ۴۰۰ سال عمر دارد. این درختان علاوه بر افزودن بر زیبایی پارک و طبیعت آن، سایه‌بان‌هایی زیبا نیز محسوب می شوند .

 

چشمه های پارک گردشگری بابا امان :

چشمه‌هایی که در مرکز و اطراف گردشگاه بابا امان می‌جوشد، زیبایی طبیعت این پارک را چندیدن برابر کرده است .

چشمه‌ هایی که در این مجموعه تفریحی قرار دارد و با عنوان چشمه بابا امان از آن نام برده می‌شود از نوع آب‌های معدنی است که ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه‌ای جوشیده و به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده است تا آبشارهای مصنوعی را ایجاد کند و زیبایی خاصی به این پارک بدهد. آب این چشمه‌ها جزو دسته آب‌های سولفاته کلسیک و سدیک است و مصرف آن صفراآور، ملین و تسهیل‌کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است. وجود چنین مزایایی در آب چشمه، در روی آوردن هرچه بیشتر گردشگران به این مکان بی‌تاثیر نیست.

شاخه‌ای از رودخانه اترک نیز از کنار پارک می‌گذرد و علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی زیبا برای گردشگاه بابا امان، وجود آن، امکان ماهی‌گیری را برای گردشگران و علاقه‌مندان به این تفریح و سرگرمی فراهم می‌کند.

 

امکانات گردشگاه :

رستوران، هتل، پارک، نانوایی و نمایشگاه‌های فصلی از جمله امکاناتی هست که در این گردشگاه فراهم شده است .

پارک گردشگری بابا امان

قوری و سماور گردشگاه بابا امان :

محلی به نام قوری و سماور نیز در نظر گرفته شده که برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای توسط مسافران و گردشگرانی که به این مکان سفر می‌کنند، ساخته شده است. علت نام‌گذاری این مکان، وجود ماکت و نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از ۴ متر در آن محل است .

 

حیات وحش بابا امان :

در غرب گردشگاه بابا امان، حیات وحشی نیز وجود دارد . این حیات وحش زیبا دارای حیوانات متنوعی چون نوعی از گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو از گونه‌های نادر و … دیده می‌شود که برای تکثیر و آشنایی علاقه‌مندان در این پارک، رها شده‌اند .

پارک گردشگری بابا امان

 

امامزاده  بابا امان :

در کنار تفرجگاه بابا امان، بقعه‌ای وجود دارد که منسوب به شاهزاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و به امامزاده بابا امان شهرت پیدا کرده است. وجود این امامزاده در این مکان زیبا سبب شده است که علاوه بر گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، پارک و حیات وحش، زائران و علاقه‌مندان به امامزاده نیز از این مکان برای زیارت دیدن نمایند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *