موزه رئیسعلی دلواری

موزه رئیسعلی دلواری

, ,

موزه رئیسعلی دلواری در واقع خانه رئیسعلی دلواری بوده است که  از سوی فرزندان رئیسعلی به سازمان میراث فرهنگی بوشهر داده شد و در حال حاضر به‌ عنوان موزه استفاده می شود .

 

 

آدرش و شماره تلفن :

آدرس : استان بوشهر، شهرستان تنگستان، شر دلوار، موزه رئیسعلی دلواری

شماره تلفن : 07735232834

 

زمان بازدید از موزه رئیسعلی دلواری :

در تمام روزهای سال و در روزهای غیر تعطیل و از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 18 می توانید از این موزه بازدید کنید .

موزه رئیسعلی دلواری

موزه رئیسعلی دلواری

موزه رئیسعلی دلواری

موزه رئیسعلی دلواری موزه رئیسعلی دلواری موزه رئیسعلی دلواری

درباره ساختمان و لوازم داخل این موزه :

خانه رئیسعلی دلواری مربوط به دوره قاجار می باشد و مساحت آن ۳,۷۵۰ متر مربع است. فضای داخلی موزه شامل برخی اشیا و تصاویر است که دوره تاریخی مبارزات ضد استعماری مردم جنوب علیه استعمار انگلستان در تاریخ معاصر ایران را به تصویر می‌کشد.

در دوره جنگ تنگستان علیه استعمار انگلیس، خانه رئیسعلی دلواری محل نشست‌ ها و جلسات رهبران، برای تصمیم‌گیری بود. اتاق اول خانه رئیسعلی دلواری که تندیس رئیسعلی  و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار آن زمان در آن گذاشته شده است، محل تشکیل نشست‌ها بود. وصیت‌ نامه و سوگند نامه رئیسعلی دلواری به‌ همراه مجموعه‌ای از تمبرهای تاریخی در این مکان نمایش داده شده است. تزیینات این خانه بسیار ساده است و به گچ‌بری‌هایی عادی ساخته شده است .

 

خانه رئیسعلی دلواری بخش‌های مختلفی دارد. ورودیاین خانه از فضایی مسقف و ستون‌ دار برخوردار است و یک درب چوبی و زیبا به‌ علاوه دو لنگه دارد. بعد از عبور از ورودی در، دو فضای متقارن دیده می شود که در دو طرف خانه قرار گرفته اند و در وسط این دو فضا، یک راهرو است که کف آن از دو فضای دیگر، پایین‌تر است و تقریبا با کف حیاط خانه یکی می‌شود. خانه رئیسعلی دلواری به‌ عنوان نمادی از تاریخ عصر مشروطه و حفظ استقلال کشور در برابر استعمار در تنگستان به شمار می‌رود.

در این موزه، حدود ۹۵ جنگ‌افزار از دوره جنگ مردمان جنوب با استعمار انگلستان بر جای مانده است. ۱۷ اتاق موزه، برای حفظ و نگهداری اسناد و اشیای تاریخی به کار می‌رود. اتاق‌های دیگر موزه برای معرفی اسناد، تصاویر، نقشه‌های جنگ، تفنگچی‌های تنگستان، تقویم مربوط به مبارزات، اتاق‌ها و سلاح‌های مورد استفاده در مبارزات است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *