موزه تاریخ طبیعی اردبیل

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

, ,

موزه تاریخ طبیعی اردبیل در سال 1381 و در فضایی با مساحت 4638 متر مربع تاسیس شد .

این موزه از بخش های محتلف نمایشگاهی، مطالعاتی و آموزشی، هنری و رفاهی تشکیل شده است .

گردشگران،دانش آموزان و دانشجویان زیادی سالانه از این موزه بازدید می‌کنند.

آدرس و شماره تلفن :

آدرس : اردبیل، خیابان دانشگاه، جنب دانشگاه پیام نور

تلفن : 5513350

ساعت بازدید :

شنبه تا چهارشنبه : 8 الی 14

پنجشنبه :  8 الی 13

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

بخش های مختلف موزه تاریخ طبیعی اردبیل :

بخش دوران آفرینش و دیرینه شناسی که بیننده را با صحنه هایی از جایگاه کره زمین در منظومه شمسی، دوران های مختلف زمین شناسی و مراحل تکوین حیات و تحول اجتماعات زیستی آشنا می کند .

 دیوراماهای زیست بوم های دشتی، تالابی و کوهستانی سه نمونه از زیستگاه های حیات وحش استان در دو مجموعه طراحی شده و سعی بر آن شده است که جانور در محیط زیست طبیعی خود به صورتی نشان داده شود که نمایانگر ارتباط جانور با محیط زیست خود باشد.

 در این مرکز 18 گونه پستاندار (شامل پلنگ، گربه جنگلی، خرس قهوه اي، شير آفريقايي، گرگ، روباه معمولي، شغال، راسو، رودك، شنگ، سنجاب ايراني، پازن، قوچ، آهو، جبير، مرال و گراز)، 85 گونه پرنده (از خانواده های باز، عقاب و لاشخور، مرغابي و غاز، حواصيل، فلامينگو، پري شاهرخ، شاهين، جغد، كشيم، باكلان، كاكايي، آبچليك، سليم، چاخ لق، آوست، يلوه، هوبره، داركوب، كوكر (باقرقره)، قرقاول، طوطي، زنبورخور، ماهي خورك، سبز قبا، كلاغ، سار و غیره)،  ، 20 گونه ماهی و 12 گونه خزنده و دوزیست ( از خانواده های افعی، کبرا و مارهای غیر سمی) تاکسیدرمی شده همراه با هدمانت ها و پانل های مختلفی از انواع جانوران، کلکسیون نمونه های متنوعی از حشرات و بی مهرگان دیگر در 25 تابلو، تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگواره ها و کانی ها به نمایش گذاشته شده است. اکثریت قریب به اتفاق نمونه های موجود دارای اتیکت مشخصات و شناسایی می باشند.   

 در 13 آکواریوم گونه های زنده از انواع آبزیان آب های استان و دیگر اکوسیستم های آبی کشور، و ماهیان تزئینی و آکواریومی در معرض دید علاقه مندان می باشد.

 بخش فروش کتب زیست محیطی که در آن نشریات مختلف در خصوص محیط زیست طبیعی و آلودگی های زیست محیطی جهت مطالعه بازدیدکنندگان و انواع پوسترها، بروشورها و مقالات و  ویدئو پروژکتور و نمایش فیلم و تصاویر حیات وحش و سیمای طبیعی استان و کشور) برای آموزش و ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی ارائه شده است.

 در طبقات فوقانی و خارج از محیط موزه، فضایی دلپذیر و با چشم اندازی بدیع و زیبا، زیست بوم آبی دریاچه شورابیل و کوهستان سبلان، مکانی برای استراحت و پذیرایی پس از بازدید از موزه و تفکر و اندیشه در مورد رازهای آفرینش برای بازدید کنندگان فراهم شده است.

 موزه تاریخ طبیعی اردبیل موزه تاریخ طبیعی اردبیل موزه تاریخ طبیعی اردبیل موزه تاریخ طبیعی اردبیل موزه تاریخ طبیعی اردبیل

فاصله تا اماکن مهم شهر :

فرودگاه22 کیلومتر
ترمینال8 کیلومتر
ایستگاه راه آهن14 کیلومتر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *