غواصی در کیش

غواصی در کیش یکی از تفریحات پرطرفدار و محبوب برای مسافرین این جزیره زیبا می باشد .

غواصی در کیش غواصی در کیش غواصی در کیش

سایتهای غواصی :

بخش های زیبایی دریا که در کنار زیبایی امکان غواصی را دارد و دارای کمترین میزان خطر را برای افرادی مبتدی می باشد، توسط کلوپ های تفریحی آماده شده است که به آن ها اصطلاحا سایت می گویند. در زیر سایتهای مختلف غواصی در کیش را مورد بررسی قرار داده ایم :

  • سایت غواصی بیگ کورال و ژوراسیک پارک

این سایت غواصی در قسمت ساحل مرجانی در شرق جزیره واقع شده است که دارای اکوسیستم وصف نشدنی و دریای بسیار زلال می باشد، آب این منطقه آنچنان زلال می باشد که مکان زندگی آبزیان بسیار زیادی مانند: ماهی جراح، دختر ناخدا، هامور، ساردین، جاش، باراکودا، اژدرماهی و همچنین سفره ماهی می باشد .

  • سایت غواصی ساترن کرک جزیره کیش 

ساترن کرک یکی دیگر از سایت های غواصی در جزیره کیش می باشد این سایت از شکافی تشکیل شده است و تا عمق 2 متری درون آب می رود و به دلیل تنوع بسیار زیاد آبزیان در این قسمت جزو بهترین سایت های جزیره کیش می باشد، یکی از معایب این سایت دوری از ساحل است و فقط با قایق می توان به این مناطق رفت .

  • سایت غواصی کشتی داما جزیره کیش

کشتی داما کیش در سال 1384 به دلیل آبگرفتگی در موتورخانه کشتی غرق شد . این کشتی پس از غرق شدن در مدت زمان بسیار کوتاهی زیستگاه جانوران و در نهایت به وجود آمدن سایت جدید در جزیره کیش شده است، یکی از جذابیت های سایت غواصی کشتی داما این است که شما از طریق پنجره های کابین از راهروی پشتی عبور می کند و سپس به آشپزخانه و خوابگاه هدایت می شوید در این منطقه آبزیان زیبا و بزرگی مانند باراکودا، سنگسر، سرخو و نیز اژدر ماهیان را می توانید مشاهده و لمس کنید.

  • سایت غواصی کشتی یونانی جزیره کیش

این سایت غواصی در اطراف کشتی یونانی می باشد که به دلیل پوسیدگی کشتی، بسیار خطرناک است به همین دلیل به نسبت سایر سایت های دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته، عمق این سایت 4 تا 5 متر می باشد.

  • سایت غواصی سازه

شما با حضور در این سایت غواصی می توانید تعداد بسیار زیادی از بلوک های هرمی و تو خالی را تماشا کنید، این سازه ها در عمق 18 تا 20 متری و در فاصله ی 2 مایلی جنوب شرقی کیش قرار گرفته اند ، جالب است بدانید که در اطراف این سازه ها آبزیان دریای بسیار زیبایی مانند فرشته ماهی، پروانه ماهی، طوطی ماهی، اژدر ماهی، گله های باراکودا و دسته های سرخو زندگی می کنند، لازم به ذکر است که در این منطقه برخی از تورهای ماهیگیری که بر اثر برخورد با این سازه ها پاره شده اند را مشاهده خواهید کرد .

  • سایت غواصی شاهی

این سایت غواصی در جنوب شرقی جزیره کیش و نزدیک به بستر سایت ماسه ای که مرجان های بسیار زیبایی را دارا می باشد قرار گرفته است، اگر در این سایت غواصی حضور پیدا کنید، می توانید موجودات آبزی مانند: شقایق و دلقک، انواع پروانه ماهیان، انواع فرشته ماهیان، گیش، باراکودا، شیر ماهی، سفره ماهی، لاکپشت، لوله ماهی، نودی برانچ، انواع صدف ها را در این مکان مشاهده و حتی لمس کنید.

  • سایت غواصی دشت جلبک ها

یکی از زیباترین و جذاب ترین سایت های غواصی، دشت جلبک ها می باشد که به دلیل جریان بسیار زیاد آب در این قسمت تنها افرادی که تبحر زیادی در غواصی دارند می توانند از این سایت دیدن کنند. سایت دشت جلبک ها به دلیل اینکه در جنوب جزیره کیش قرار گرفته و فاصله نسبتا دوری به جزیره دارد، ملاقات کننده کمتری دارد و بیشتر افراد حرفه ای به این سایت مراجعه می کنند . این دشت مملو از جلبک های دریایی که به شکل دایره ای هستند، مساحتی حدود 900 متر مربع دارند و شکاف های بستر و صخره های کوچک مکان تجمع بسیاری از آبزیان شده است.

  • سایت غواصی کنیون

این سایت غواصی در حد فاصل شاندیز صفدری و میدان هور است و به دلیل دوری از ناحیه شهری تنها می توانید با قایق به آن منطقه بروید و به دلیل وجود دیواره صخره ای که دارد زیستگاهی مناسب برای گونه های مختلف آبزی تبدیل شده است،  در این سایت آبزیانی مانند کوسه های بلک تیپ، نرس شارک، کیتار شارک، سفره ماهیان، ایگل ری و شیر ماهی را مشاهده خواهید کرد.

  • سایت غواصی کلبه هور

این سایت غواصی در غربی ترین قسمت جزیره کیش و در مکانی با همین نام واقع شده  است و غواصان می توانند از طریق ساحل کوچک جنوب و یا از طریق پرتگاه صخره ای غرب به این مکان راه یابند.

  • سایت غواصی سمبارون

این سایت غواصی مابین جزیره کیش و جزیره هندورابی که زیباترین ریف های مرجانی را به خود اختصاص داده می باشد، دسترسی به سایت سمبارون از طریق اجاره روزانه قایق از بندرگاه کیش و همچنین به هنگام بازگشت از هندورابی امکان پذیر است و عمق این تپه زیر آبی از 16 متر شروع می شود، لازم به ذکر است که جریان آب های مهاجر در این قسمت نسبتا شدید می باشد.

  • سایت غواصی نورث کرک

این سایت غواصی شکاف بسیار بزرگ و طولانی در بستر دریا را دارا است و در محدوده شمال جزیره در منطقه ای بکر و زیبا قرار گرفته است، با غواصی کردن در این منطقه می توانید آبزیانی مانند ملوان، ماهی، لاک پشت، طوطی ماهی، بز ماهی، دلقک ماهی، ستاره دریایی را نام برد.

  • سایت غواصی زوبیچ

یکی از سایت هایی است که مناسب غواصان مبتدی و تازه کار می باشد و در مسیر صخره های مرجانی قرار گرفته است و با شنا کردن در این منطقه می توانید پوشش مرجانی را که در امتداد ساحل به صورت نواری کشیده شده را مشاهده کنید، اگر چه که تنوع ماهیان در این سایت بسیار کم است اما با این وجود می توانید آبزیانی مانند: جراح ماهی، ملوان، فرشته ماهی، پروانه ماهی و برخی اوقات لاک پشت و سفره ماهی ها را مشاهده کنید.

  • سایت غواصی وانت مغروق

این سایت غواصی هم اکنون قابل دسترسی نیست اما روایت وانتی را بازگو می کند که در آب های خلیج فارس غرق شده است و هم اکنون نیز زیستگاه بسیار مناسبی برای آبزیان دریایی مانند: فرشته ماهی، پروانه ماهی، خفاش ماهی، دامسل، سرخو و دیگر ماهیان اشاره کرد.

  • سایت غواصی الدورادو

این سایت هم اکنون زیستگاه آبزیانی مانند جاش، خفاش ماهی، خنو، پروانه ماهی می باشد و البته این سایت طرفدار زیادی ندارد .

  • سایت غواصی رویال راک

رویال راک نخستین سایت زیستگاه مصنوعی در جزیره کیش می باشد، زیرا این سایت از مجموعه ای صخره گرانیتی و چند صخره کوچک تشکیل شده است که در اسفند سال 1387 پس از به گل نشستن صخره های گرانیتی که توسط یدک کش بلژیکی به نام سی رویال از دریای عمان به بحرین حمل شدند، اما در مسیر خود در دام طوفان گیر افتادند و به درون آب ریخته شدند که به دلیل دارا بودن بستر شنی منطقه که عاری از هرگونه پناهگاه بود به زیستگاه آبزیان تبدیل شد،  شما به هنگام غواصی در این سایت می توانید آبزیانی مانند خفاش ماهی، سرخو، گیش، دلقک ماهی، دامسل، سفره ماهی، اژدر ماهی، طوطی ماهی، هامور، فرشته ماهی و دسته های باراکودا را مشاهده کنید.

  • سایت غواصی سیمرغ

این سایت غواصی در شرق جزیره کیش و میان سایت کورال و رویال راک قرار گرفته است و به دلیل اینکه بستر شنی را دارا است با حمایت دوستداران محیط زیست در حال حاضر در حال کاشت و بازسازی مرجان ها می باشد، اگر چه که تعداد زیادی مرجان در این قسمت کاشت شده است اما برنامه گسترش آن همچنان ادامه دارد، در این سایت می توانید آبزیانی مانند دلقک ماهی، فرشته ماهی، هامور، طوطی ماهی، دامسل و مار ماهی را مشاهده نمایید.

 

عمق سایتهای مختلف برای غواصی در کیش :

سایت های غواصیعمق
بیگ کورالمد کامل 6 متر جذر کامل 4 متر
ژوراسیک پارک12 متر
سایت غواصی سازه هاعمق 18 متر
سایت غواصیعمق 15 متر
کشتی دامادر عمق 33 متری
سایت دشت جلبک هادر عمق 3 متری تا ده متری
سایت غواصی دشت ستارهدر عمق 16 متری
سایت ساترن کرکدر عمق 13 تا 16 متری
سایت کشتی خرمادر عمق 5 متری
سایت کنیون12 تا 16 متری
کشتی یونانی4 تا 5 متر
کلبه هور5 تا 8 متر
سایت سمباروندر عمق 16 متر تا 60 متر
نورث کرک9 متر
زوبیچدر هنگام مد 5 متر و در هنگام جزر 3 متر
سایت غواصی وانت مغروقدر عمق 7 متری
سایت غواصی الدورادودر عمق 9 متری
رویال راکدر عمق 10 متری
سیمرغدر عمق 8 متری

غواصی vip در کیش :

در این نوع غواصی شما معادل نیمی از مدرک غواصی را به دلیل آموزش های اصولی کسب خواهید کرد.

پیش از انجام عملیات غواصی شما در کلاس تئوری شرکت می کنید و مربیان خبره آموزش های لازم و اصولی را به شما خواهند داد، حتی قبل از اینکه به درون دریا بروید ابتدا غواصی در استخر را امتحان می کنید. یکی دیگر از تفاوت های غواصی vip با غواصی معمولی زمان انجام تفریح می باشد که بر خلاف پکیج عادی شما دو تا دایو 20 دقیقه ای به درون خلیج فارس دارید.

  • اعطای گواهی نامه غواصی
  • تجهیزات پیشرفته و به روز شده غواصی
  • یک کپسول اکسیژن کامل به شما داده می شود
  • امکان غواصی در عمق بسیار بیشتر آب و مشاهده موجودات دریایی زیباتر و بزرگتر
  • مربی اختصاصی
  • زمان بیشتر غواصی در دریا
  • امکان دریافت موس پیس شخصی

 

 

سایر تفریحات کیش را هم می توانید از این لینک ببینید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *