بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی

, ,

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی یک مرکز فوق تخصصی و تخصصی کودکان می باشد در فروردین 1390 افتتاح شد .

 

این مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی کودکان  با 156 تخت مصوب در بخشهای بستری ویژه و تخصصی که شامل بخش های زیر است :

بخش عفونی 21 تخت

بخش جراحی اطفال 26 تخت

داخلی 35 تخت

ICU اطفال 20 تخت

ICU نوزادان 10 تخت

نوزادان 10 تخت

اورژانس 10 تخت تحت نظر

اطاق عمل 4 تخت

بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی

آدرس و راه های ارتباطی :

کرمانشاه – چهار راه هلال احمر – مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی
تلفن: 16-7218202 3  -83-0098
فاکس:   7218210-833-0098
کد پستی : 6713733135 Sait: MKH.kums.ac.ir
ایمیل :MKH@kums.ac.ir

 

راهنمای طبقات بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی :

بنای بیمارستان از 5  طبقه تشکیل شده است .

طبقه 2 :  شامل واحدهای تاسیساتی

طبقه 1: شامل بخشهای عفونی، اتاق عمل- بخشهای ویژه NICU- PICU  و بخش تالاسمی

طبقه همکف : شامل واحدهای اداری و مالی- درمانگاه و کلینیک فوق تخصصی- پذیرش- بانک – مدارک پزشکی- داروخانه- بخشهای داخلی – نوزادان -رختکن ها- آمفی تئاتر- کتابخانه و آموزش .

طبقه زیرزمین 1- : بخشهای اورژانس- رادیولوژی و سی تی اسکن وآزمایشگاه بالینی و پاتولوژی- آشپزخانه- لندری- نمازخانه- انبار ها و انبار دارویی و پارکینگ پرسنلی

طبقه زیرزمین 2- : شامل واحدهای تاسیسات- تدارکات و کارپردازی- امحاء زباله – سردخانه جسد- واحد اکسیژن ساز

 

فاصله بیمارستان با اماکن مهم شهر :

فرودگاه کرمانشاه13 کیلومتر
ترمینال کرمانشاه13 کیلومتر
ایستگاه راه آهن14 کیلومتر

 

 

دکتر محمد کرمانشاهی کیست؟

میرزا محمد دکتر یا دکتر محمد خان کرمانشاهی فرزند پیر محمد زارع از بازرگانان کرمانشاه در سال1206 هجری شمسی ، 1245 قمری در کرمانشاه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در کرمانشاه گذراند و برای ادامه تحصیل در علوم دینی به نجف اشرف رفت. پس از مدتی به کرمانشاه بازگشت و با دونفر فرانسوی آشنا شده ، زبان فرانسه را فرا گرفت. همزمان با سال های اول افتتاح مدرسه دارالفنون وی به تهران رفت. طب قدیم را نزد حاج میزا عبدالباقی طبیب ملقب به اعتضاد الاطبا و طب جدید را نزد دکتر تولوزان فرانسوی فرا گرفت. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه دارالفنون به عنوان رییس قرانتینه به کرمانشاه باز گشت. با تشویق استادش دکتر تولوزان که حکیم باشی ناصرالدین شاه بود برای تکمیل تحصیل در رشته طب به پاریس رفته و پس از ارائه تز با نمره بسیار خوب در سال 1879 میلادی تصدیق دکتری در طب را از دانشکده پزشکی پاریس دریافت کرد. وی  کتاب” امراض اطفال “را می نویسد.میرزا محمد به جهت هوش و استعداد سرشار و عطش و علاقه ی وافر به یادگیری علوم جدید مورد توجه و عنایت ویژه استادان خود قرار گرفت و به یکی از برجسته ترین دانشجویان تبدیل شد. سرانجام با کوشش فراوان و با گذراندن پایان نامه در سال 1258 هجری شمسی از دانشکده مزبور با موفقیت و رتبه ممتاز فارغ التحصیل گردید. دکتر محمد کرمانشاهی علیرغم تمایل استادان فرانسوی برای ماندن در پاریس و خدمت در آن سامان به جهت داشتن عرق ملی و تمایل خدمت به هموطنان و بیماران نیازمند به ایران بازگشت.در مراجعت به تهران توسط وزیر وقت پست و تلگراف خانه، مرحوم مخبرالدوله به حضور ناصرالدین شاه معرفی  شد و به سمت معلمی طب مدرسه دارالفنون منصوب گردید. دکتر محمد کرمانشاهی به جهت خدمات درخشان پس از مدتی با حفظ سمت معلمی به ریاست بیمارستان ابن سینای تهران انتخاب و به منصب سرتیپی منصوب گشت و در همین دوره به عنوان یکی از پزشکان مخصوص شاه قاجار منصوب گردید.دکتر محمد کرمانشاهی اولین شخصی است که میکروسکوپ پزشکی را با خود به ایران آورد. همچنین او اولین دانشمندی است که با این وسیله جدید سلولهای خون را به دانشجویان پزشکی نشان داد.به جهت تسلط به زبان فرانسه کتابهای زیادی را به فارسی ترجمه نمود که برخی از آن کتابها از جمله کتاب بیماری کودکان(امراض الاطفال) تا سالها مورد استفاده پزشکان و دانشجویان قرار میگرفت.استاد دکتر محمد کرمانشاهی تا آخرین روزهای عمر پربار خود همچنان به مداوای بیماران دردمند، آموزش دانشجویان و رفع اشکالات همکاران مشغول بود  تا اینکه سرانجام در روز بیست سوم رمضان المبارک 1326 هجری قمری مطابق با 1287 هجری شمسی در سن هشتاو یک سالگی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد و بدین سان یکی از مفاخر این مرزوبوم خاموش گردید.آرامگاه این مرد بزرگ در ابن بابویه( شهر ری ) قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *