آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه یا  آبشار بوبنه یکی از جاذبه های طبیعی در استان چهار محال و بختیاری است که در ۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است .

 

این آبشار یکی از عریض‌ ترین و بزرگ‌ ترین آبشارهای ایران است. عرض این آبشار ۶۵ و ارتفاع آن ۴۰ متر است .

 

مسیر دسترسی به این آبشار دشوار و نیاز به عبور از راه های پرپیچ و خم و صخره ها هست و به همین دلیل کمتر گردشگری به این مکان میرود و باعث شده طبیعت بکری داشته باشد .

آبشار زرد لیمه آبشار زرد لیمه آبشار زرد لیمه

پوشش گیاهی :

دورتادور ابشار را درختان زیبا در بر گرفته اند و بسیار سرسبز است . بیشتر پوشش اطراف آبشار درختان بلوط است و از دیگر درختان این منطقه می‌توان به صنوبر و بادام وحشی اشاره کرد. همچنین در این منطقه گیاهان مختلفی روییده که ارزش دارویی دارند و محلی‌ها و عشایر از آن‌ها استفاده می‌کنند. گون یکی از مهم‌ترین گیاهان مرتعی است که در اطراف آبشار و در کنار مزرعه‌های جو و گندم اهالی روییده است.

 

زیبایی های اطراف آبشار زرد لیمه :

  • دره لیمه

دره لیمه یکی از جاهای دیدنی این منطقه است که آبشار در دل آن قرار گرفته است. این دره پوششی گیاهی زیبایی دارد . پایین دره به رودخانه بازفت می‌رسد که آب خروشانی دارد .

آبشار زرد لیمه
  • جنگل‌ های سرسبز

جنگل های زیبای اطراف ابشار واقعا ارزش دیدن دارد و قطعا از دیدن این جنگل ها لذت خواهید برد .

  • کوهستان‌ های مرتفع

یکی دیگر از دیدنی‌های اطراف آبشار ، کوهستان‌های مرتفع هستند. این کوهستان‌ها آبشار را احاطه کرده‌اند و دارای مسیری سخت و صعب‌العبور هستند.

  • رودخانه ی بازفت

رودخانه زیبای بازفت که  یکی از سرشاخه‌های اصلی رود کارون هست در کنار آن قرار گرفته است از دیگر زیبایی های این منطقه است .

این رود خروشان یکی از رودهای اصلی استان است که منبع تامین آب کشاورزی مردم روستاهای مختلف است .

این رودخانه از ارتفاعات زردکوه در شهرستان کوهرنگ سرچشمه می‌گیرد. رود خروشان بازفت در ادامه مسیر خود به سد کارون ۴ رسیده و در نهایت به کارون می‌پیوندد. رود بازفت حدود ۹۵ کیلومتر طول داشته و دبی سالانه آن ۲۰۸۷ میلیون مترمکعب است.

آبشار زرد لیمه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *