پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران بزرگترین پل غیر خودرویی کشور است .  این پل دو پارک آب‌ و‌ آتش و طالقانی را به هم متصل میکند و بر خلاف پل های  دیگر که محلی برای رد شدن هستند این پل طراحی و ساخته شده برای ماندن و  و با تعبیه‌ی فضاهای سبز، فضاهایی جهت نشستن و استراحت یا عملکردهای تفریحی-خدماتی مانند رستوران و کافه می تواند محلی مناسب برای استراحت و تفریح باشد .

پل طبیعت تهران پل طبیعت تهران پل طبیعت تهران پل طبیعت تهران

مشخصات فنی پل طبیعت :

پل طبیعت دارای یک ساختار منحنی ۲۷۰ متری است . عرض پل بین 6 تا 13 متر متغیر می باشد .

اصلی‌ ترین مصالح مصرفی در این پل که سازه اصلی آن نیز می‌باشد، از نوعی فولاد است که در سازه‌های دریایی ، اسکله ها و سازه‌های نفتی استفاده می‌شود.  جنس این فولاد SD 52 است که فولاد بسیار محکمی بوده و در برابر بارندگی و خوردگی مقاومت قابل ملاحظه ای دارد و خرپاهای سازه نیز از لوله‌های فولادی می باشد.

هندریل‌ها نیز ترکیبی از فلز و کابل هستند و همرنگ با سازه طراحی شده اند. در داخل هندریل‌ها نور خطی پیوسته قرار دارد که مسیر حرکت را روشن می‌کند و بر خوانایی آن می‌افزاید.

لایه‌های مختلف کف سازی آن شامل بتن سبک و عایق رطوبتی می‌باشد که در نهایت سطح آن با چوب کامپوزیت پوشیده شده است و علیرغم ظاهر شبیه چوب، نیاز به فرایند پیچیده‌ی نگهداری چوب طبیعی را ندارد.

نیمکت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از جنس مصالح کف هستند و در طراحی آن گویی سطح کف امتداد پیدا کرده و در این نقاط تبدیل به نیمکت شده است.

طبقات پل :

پل طبیعت در سه طبقه مجزا طراحی و ساخته شده است :

دسترسی به طبقه اول از هر دو سمت پارک آب و آتش و پارك طالقانی، مهیا بوده؛ که قرار گرفتن کافه‌ها و رستوران‌ها در این طبقه صرف ناهار، شام و یا نوشیدنی در کنار مناظر طبیعی را دلپذیرتر می‌نماید.

طبقه دوم، با فضای سبز و پوشش گیاهی متنوع، دارای سكوهايی در بخش شمالی و جنوبی است و به شكل يک مسير حركتی برای پياده‌روی، مناسب می‌باشد.

طبقه سوم که کمترین مساحت را به خود اختصاص می‌دهد دارای نیمکت‌ها و مکان‌های متعدد جهت لذت بردن از تماشای تهران از بالای پل و همچنین محل مناسبی جهت عکاسی می‌باشد.

 

 

مسیرهای دسترسی به پل طبیعت تهران :

پل طبیعت تهران در محل تلاقی بزرگراه‌های اصلی تهران از جمله بزرگراه حقانی، همت، رسالت و مدرس می‌باشد.

مسیرهای مختلفی برای رفتن به پل طبیعت وجود دارد که عبارتند از:

ورود از سمت پار ک آب و آتش:

برای رسیدن به پل طبیعت از بوستان آب و آتش باید از خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین وارد پارک شوید بعد از آمفی تئاتر آب و آتش با کمی پیاده روی به ورودی پل می‌رسید.

ورود از سمت بارک جنگلی طالقانی:

بوستان جنگلی طالقانی هم مسیر دیگری هست که می‌توانید از مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی و یا ایستگاه مترو حقانی وارد بوستان طالقانی و سپس به ورودی پل طبیعت می‌رسید.

دسترسی با مترو:

ایستگاه مترو حقانی به پل طبیعت نزدیک است؛ و می‌توان با کمی پیاده‌روی به پل رسید.

دسترسی با اتوبوس:

از پل سيد خندان، ميدان ونک و ميدان رسالت می‌توانيد سوار اتوبوس‌های خط ونك – رسالت شويد. در ايستگاه آب و آتش از اتوبوس خارج شده و به صورت پياده مسير را ادامه دهید.

دسترسی به پل طبيعت با تاكسي:

از بسياری از مناطق تهران می‌توانيد با تاكسی به پل طبیعت برويد. ميدان رسالت، سيد خندان، ميدان ونک به صورت مستقيم به مقصد متروی حقانی می‌روند و از آنجا پياده می‌توانيد خود را به پل برسانيد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *