پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران و بخش شمیران است که ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد و در شمال شرق تهران و در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران واقع شده است. این پارک جنگلی نسبت به شهر تهران در ارتفاع بالاتری قرار دارد. به همین دلیل وقتی در این پارک باشید تهران زیر پای شماست و نمای مناسبی از شهر پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید زیبایی‌های پایتخت را از زاویه خوبی ببینید. به ویژه هنگام شب، تماشای تهران از این پارک بسیار لذت بخش است.

پارک جنگلی لویزان پارک جنگلی لویزان

مسیر دسترسی :

برای دسترسی به این پارک جنگلی از بزرگراه امام علی  به‌ سمت شمال بروید ، پس از عبور از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، تابلوی شیان را میبینید . خروجی را وارد شوید و طبق تابلوهای راهنما خود را به پارک برسانید.

پوشش گیاهی :

پارک جنگلی لویزان دارای پوشش گیاهی متنوع و درختان بلندی است . از گونه‌های مختلف این پارک می‌توان به سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا و … اشاره کرد.

امکانات :

این پارک جنگلی امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی چون هتل و تالار های عروسی، رستوران، سفره‌خانه سنتی، بوفه، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی، دستگاه‌های بدن‌سازی و زمین بازی برای کودکان دارد .

آلاچیق، کباب‌پز، سطل‌های زباله و نیمکت، ایستگاه پلیس، مسجد و  سرویس بهداشتی نیز از دیگر امکانات این پارک جنگلی است.

باغ پرندگان :

این باغ ۲۳ هکتار مساحت دارد و در نیمه شرقی پارک قرار دارد و بیش از ۶۵۰۰ پرنده از ۵۵ گونه متفاوت در آن نگهداری می‌شود.

باغ پرندگان در دو فاز احداث شده است. فاز اول باغ پرندگان به نام دشتچر در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم نیز به نام آبچر، شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند؛ اما توسط تور از خروج این پرندگان جلوگیری می‌شود.

پارک جنگلی لویزان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *