موزه تاریخ طبیعی ارومیه

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

, ,

موزه تاریخ طبیعی ارومیه با زمینی به مساحت پنج هزارمترمربع و زیربنای سه هزار و 300 مترمربع در چهار طبقه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی ایران به‌ شمار می‌رود .

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

چه جانورانی در این موزه قرار دارد ؟

در این موزه انواع گونه‌های جانوری مانند خرس خاکستری، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران دو زیستان و خزندگان وجود دارد و نکته قابل اهمیت اینکه اکثر حیوانات به نمایش گذاشته در این موزه جزو حیات وحش منطقه بوده و به همین علت این موزه را تبدیل به موزه‌ای منحصر به فرد در کشور کرده است.

آذربایجان غربی ، از شاخص‌ترین استان‌های کشور از لحاظ تنوع زیست محیطی بوده و از شرایط اقلیمی منحصر به فردی برخوردار است و در شمال استان اکوسیستم بیابانی و مقوله شن‌های روان و در جنوب استان اقلیم کوهستانی و جنگل‌های بلوط و …می باشد که مابین این دو اقلیم و اکوسیستم، رویدادهای بسیار متنوع و خاص زیست محیطی روی می‌دهد که در این موزه به نمایش در آمده است.

آذربایجان غربی کریدور مهاجرتی پرندگان نیز محسوب می‌شود، طبیعتاً به لحاظ مسائل زیست محیطی شاخص و حائز اهمیت است که موزه تاریخ طبیعی ارومیه این امکان را برای علاقه مندان ایجاد می‌کند که مشاهدات و بررسی شرایط فیزیکی، رفتاری و اکولوژیکی بر روی گونه‌های جانوران در سطح کشور بپردازند .

موزه تاریخ طبیعی ارومیه موزه تاریخ طبیعی ارومیه موزه تاریخ طبیعی ارومیه

آدرس موزه تاریخ طبیعی ارومیه :

فلکه آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی

تلفن: 044 3238 0732

 

فاصله این موزه با مکانهای مهم :

فرودگاه18 کیلومتر
راه آهن6/2 کیلومتر
ترمینال4/6 کیلومتر
بازار5/3 کیلومتر
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *