شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

,

شیطان کوه لاهیجان یکی از جاذبه های گردگشری استان گیلان است .

این کوه در گذشته به شاه نشین معروف بوده است و در جلوی آن برکه ای به طول ۲۰۰ متر و عرض ۷۰ متر نیز قرار دارد. امروزه این برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده است ، با جزیره‌ای در میان و عمارت زیبا و کوچکی که در جزیره دیده می شود. این دریاچه محل تأمین آب آبشاری مصنوعی و بسیار زیبا و دیدنی است که از دل شیطان کوه می‌گذرد.

این کوه زیبا در امتداد سلسله ی جبال البرز قرار گرفته است و کوهی سرسبز و پر از درخت است .

 

علت نام گذاری :

عده ای از افراد محلی در باره نام این کوه اینطور میگویند که طبیعت این کوه به گونه ای است که وقتی از بالا به پایین نگاه می کنید احساس خواهید کرد به راحتی با دویدن به دامنه میرسید اما نتیجه چیزی جز سقوط نخواهد بود و در باور قدیمی های محلی در اینجا شیطان چشم فرد را کور می کند، یا به نوعی او را گول می زند.

 

جاذبه های گردشگردی در شیطان کوه لاهیجان :

  • استخر شیطان کوه

در پای شیطان کوه استخری بزرگ با وسعت ۱۷ هکتار وجود دارد که گفته می شود به دستور شاه عباس ساخته شده است. این استخر در کنار بلواری زیبایی قرار دارد. این استخر دارای جزیره ای زیبا است که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است.

 شیطان کوه لاهیجان

  • آبشار شیطان کوه

در منطقه شیطان کوه، آبشار زیبا و دیدنی وجود دارد که از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می شود. این آبشار به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. یک راه پلکانی در کنار این آبشار قرار دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله از کنار آبشار و پای کوه آغاز می شود و از داخل درختان سرسبز می گذرند و به قله کوه و بام سبز خواهند رسید.

شیطان کوه لاهیجان

  • بام سبز

این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می شود، این مسیر را می توانید هم پیاده و هم با ماشین طی کنید. اگر توانایی دارید که به صورت پیاده این مسیر را طی کنید مسلما جذاب تر خواهد بود و از مسیری پلکانی که با درختان انار و گردو مزین شده بالا می روید تا به بام لاهیجان برسید و از آنجا به تماشای شهر بنشینید .

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

  • تله کابین شیطان کوه

تله کابین شیطان کوه که از میان جنگل های این منطقه می گذرد از دیگر تفریحات این کوه است .

مسیر آن از از بام سبز به ارتفاعات تاج خروس کشیده شده است . در ارتفاع هزار و ۵۵۰ متر  واقع شده  و دو ایستگاه و  پنج دکل دارد .

شیطان کوه لاهیجان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *