بیمارستان مرتاض یزد

بیمارستان مرتاض یزد یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در سال 1383 افتتاح شده است .

 

آدرس و راه های ارتباطی :

یزد – خیابان کاشانی – بیمارستان مرتاض

شماره تلفن : 38248000 (035)

واحد پیگیری بیمار: 38250900 (035)

فکس: 38249003 (035)

mortazhospital[@]yahoo.com

بیمارستان مرتاض یزد

بخش های مختلف بیمارستان :

  • کلینیک و پاراکلینیک
وسیع ترین بخش بیمارستان است که در طبقه همکف با ورودی مجزا از خیابان اصلی آماده ارائه خدمات سرپایی و تشخیصی و اقدامات غیرتهاجمی درمانی در تمام تخصص‌های مختلف می‌باشد. همچنین کلیه امور چکاپ در این بخش به صورت تخصصی  انجام می شود .
  • بخش های بستری
شامل 7 بخش مجزا برای بیماران جراحی، داخلی، زنان و اطفال مورد استفاده می‌باشد که در سه طبقه بیمارستان واقع شده‌اند و مجموعا بیش از 130 تخت بستری می‌باشند که در شرایط اضطراری می‌توانند به 160 تخت افزایش یابند. در هر بخش اتاق‌های ایزوله خصوصی، دو و سه و چهار تخته موجود می‌باشد.
 بیمارستان مرتاض یزد
  • اتاق عمل ها
دارای 5 اتاق عمل تخصصی و در جنب بخش مراقبت‌های ویژه در طبقه اول بیمارستان واقع شده و در تمام ساعات شبانه روز فعال می‌باشد.
  • آندوسکوپی و کلونوسکوپی
بخش آندوسکوپی در طبقه اول بیمارستان واقع شده است که روزانه اعمال تشخیصی و درمانی دستگاه گوارش فوقانی، تحتانی و ریه انجام می‌شود. این بخش با بروز ترین دستگاه های آندوسکوپی و کلونوسکوپی، برونکوسکوپی و دئودونوسکوپی بزرگسالان و اطفال تجهیز شده که آماده ارائه خدمات به بیماران می‌باشد. همچنین قسمت ERCP در این بخش برای انجام امور تشخیصی و درمانی مجاری صفراوی و پانکراس آماده ارائه خدمات می‌باشد.
بیمارستان مرتاض یزد
  • بلوک زایمان
در طبقه دوم بیمارستان واقع شده که شامل اتاق‌های زایمان، اتاق پره کلامپسی، لیبر، واحد ریکاوری، واحد زایمان اختصاصی می‌باشد. در این بخش زایمان بدون درد با همکاری متخصصین بیهوشی که اختصاصا در این زمینه فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. در بخش زایمان اختصاصی، زایمان در آب با کادری حرفه‌ای و آموزش دیده نیز صورت می‌گیرد و در مجاورت آن بخش نوزادان با همکاری متخصصین به صورت تمام وقت قرار دارد.
  • بخش های ویژه
بخش NICU (بخش ویژه نوزادان)

در مجاورت بخش زایشگاه  واقع شده است. پزشکان فوق متخصص اطفال و نوزادان این بیمارستان نظارت دائم بر نوزاد بستری شده در این بخش دارند. این بخش توانایی خدمت رسانی به 10 نوزاد بدحال را به صورت هم زمان دارد. با پشتیبانی این بخش کلیه عملها و جراحیهای پیچیده نوزادان صورت میپذیرد. کلیه دستگاههای این بخش مخصوص نوزادان میباشد و برای مثال کلیه ونتیلاتورهای این بخش مخصوص نوزادان است.

بخش CCU

با 8 تخت در طبقه سوم بیمارستان و درمجاورت بخش VIP واقع شده است. کادری متخصص شامل پزشکان فوق تخصص قلب و عروق، پزشکان بیهوشی و پرستارانی حرفه ای به بیماران بدحال قلبی و یا بیمارانی که بعد از عملهای جراحی نیاز به مراقبت و پایش قلبی باشند خدمت رسانی میکنند.

بخش ICU

با 6 تخت به همراه یک اتاق ایزوله در طبقه اول و در مجاورت اتاق عمل بیمارستان واقع شده است. حساسترین بخش بیمارستان است که مسئولیت مراقبت از بیماران بدحال و یا بیمارانی که به دنبال اعمال جراحی نیاز به مراقبتهای ویژه دارند در این بخش تحت نظر قرار میگیرند. این بخش با دستگاههای به روز خود مانند ونتیلاتورهای غیرتهاجمی (NIV) و ونتیلاتورهای فشار بالا high flow و ونتیلاتورهای مدرن تهاجمی آماده خدمت رسانی به بیماران بدحال می باشد. بیماران بدحال با مشکلات کلیوی با استفاده از دستگاههای پیشرفته همودیالیز تحت مداوا قرار میگیرند. همچنین جهت تسریع در فرآیندهای تشخیصی این بخش به دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی پرتابل تجهیز شده است تا از جا به جایی بیماران بدحال جلوگیری شود.

  • بلوک تاسیسات و CSSD
بخش تاسیسات

این بخش با ظرفیتی که دو برابر ظرفیت اصلی بیمارستان می‌باشد، طراحی شده و در تمام شرایط و بحران‌ها توانایی ارائه خدمت به تمام بخش‌های بیمارستان را دارد. هوشمند سازی در تهویه مطبوع هوا و استفاده از هوای تازه در تمام بخش‌ها، تولید اکسیژن با ظرفیتی بالاتر از نیاز کمک بسیاری در بحران پاندمی کرونا کرد. ضمنا با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست از اصول اولیه در بیمارستان مرتاض می‌باشد، تصفیه خانه مدرن فاضلاب و امحا زباله های بیمارستانی در داخل این واحد صورت می‌گیرد.

بخشCSSD  (بخش استرلیزاسیون مرکزی)

در طبقه زیرین بیمارستان واقع شده و با آسانسور مخصوص حمل، مستقیما با اتاق‌های عمل و زایمان ارتباط دارد. این بخش به عبارتی قلب هر بیمارستانی می‌باشد چرا که کلیه ست های جراحی با بالاترین استاندارد روز دنیا در این بخش استریل می‌شوند. تجهیزات این بخش شامل سه دستگاه اتوکلاو بخار 500 لیتری با دما و فشار بالا و دو دستگاه اتوکلاو پلاسما با دمای پایین و H2O2 (آب اکسیژنه) و تعدادی اتوکلاوهای فلش می‌باشد که کلیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز کادر درمان را استریل می‌کنند.

راهنمای طبقات بیمارستان مرتاض یزد  :

  • زیر زمین 

دندانپزشکی -پاتولوژی-آشپزخانه-لاندری -خیاط خانه -انبار -سرخانه -تاسیسات -cssd

  • طبقه همکف 

رادیولوژی و سونوگرافی -درمانگاه – آزمایشگاه -اورژانس – اتاق عمل 2 -بخش 7 – سی تی اسکن – فیزیوتراپی – ترخیص و صندوق – اسناد و مدارک پزشکی – داروخانه – بانک – پذیرش
اداری : مدیریت -مرکز تلفن -ریاست -مرکز رایانه -بیمه گری -دفتر پرستاری -کارگزینی -حسابداری -پیگیری امور بیماران

  • طبقه اول B

آندوسکوپی – روانشناسی -روابط عمومی
اداری 2 : دفتر مسوول فنی – ipd -کنترل عفونت – آموزش -مددکاری اجتماعی – دفتر فنی ساختمان – بهداشت حرفه ای و ایمنی – بهداشت محیط – دفتر بهبود کیفیت

  • طبقه اول  A

جراحی 1 – جراحی 2 -جراحی 5 – اتاق عمل – icu

  • طبقه دوم

زنان – جراحی 3 – زایشگاه – نوزادان nicu

  • طبثه سوم 

جراحی 4 – داخلی – بخش 6 – ccu

 

بیمه های طرف قرارداد :

دفترچه بیمه طرف قرارداد :

1. تامین اجتماعی

2. نیروهای مسلح

3. ایرانیان

4. نیروهای مسلح (سرباز)

5. خدمات درمانی (کارمندان دولت)

6. خدمات درمانی (سایر اقشار)

7. مس سرچشمه

8. چادرملو

9. سنگ آهن

10. ذعال سنگ کرمان

11. شرکت نفت

12. صدا و سیما

 

بانکهای طرف قرارداد :

1. ملی

2. سپه

3. کشاورزی

4. ملت

5. رفاه

6. صادرات

7. مرکزی

8. صنعت و معدن

9.تجارت

 

بیمه های تکمیلی طرف قرارداد :

1.ایران

2. کارآفرین

3.کمک رسان (SOS)

4.حکمت

5. آسماری

6. سامان

7. معلم

8.کوثر

9.ما

10.رازی

11.آسیا

12.تعاون

13. پارسیان

14.البرز

15.سرمد

16.تجارت نو

17.پاسارگاد

18.آرمان

19.ملت

20.کانون سردفتران

21.نوین

22.میهن

 

 

فاصله تا اماکن مهم :

فرودگاه13 کیلومتر
ترمینال13 کیلومتر
راه آهن5/1 کیلومتر

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *