بیمارستان افضلی پور کرمان

بیمارستان افضلی پور کرمان

, ,

بیمارستان افضلی پور کرمان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمينی به مساحت ۲۳ هکتار ، به مساحت کلی ۶۲۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و یکی از بزرگترین بیمارستانهای کشور است .

 

آدرس و شماره تلفن :

بزرگراه امام خمینی ( ره )، جنب دانشگاه شهید باهنر، مرکز آموزشی درمانی افضلی پور

کد پستی : 7616913355

تلفن :31328000

خدمات درمانی :

  • پاراکلینیک ها

خدمات بخش:

از جمله خدمات بخش میتوان به نمونه گیری مغز استخوان، نمونه گیری از مایع نخاعی، شیمی درمانی نخاعی ، کشیدن مایع از شکم تشخصیصی و درمانی ، کشیدن مایع ریه تشخصیص درمانی ، انواع مشاوره ، سرم تراپی ، ای وی ای جی درمانی ،البومین و تزریق خون و فراورده های خونی.

تجهیزات بخش:

این بخش مجهز به 9 عدد تخت مجهز به مانیتورینگ قلبی و ریوی، سانترال اکسیژن تراپی، پمپ انفوزیون، وارمر خون، دستگاه التروشوک، دستگاه ecg ، دستگاه ساکشن و ترالی می باشد.

ساعت فعالیت کلینیک :

در روز های شنبه تا چهارشنبه در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب و در روز پنج شنبه فقط در شیفت صبح از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 13

تلفن های بخش :

03431328096 – 03431328097

 

حوزه تخصصی فعالیت های بخش پزشکی هسته ای :

1-اسکن پرفیوژن قلب جهت بررسی اسکیمی با((MIBI

2-اسکن پرفیوژن قلب جهت بررسی ویابیلیتی ( (viabilityبا TL201

3- اسکن استخوان

4-اسکن کلیه ها با DMSA

5- اسکن کلیه جهت بررسی عملکرد با DTPA یا EC

6-اسکن کلیه ها با و بدون تجویز کاپتوپریل

7- اسکن تیروئید

8- اسکن پاراتیروئید

9- اسکن مجاری اشکی

10-اسکن کبد و طحال

11-اسکن کبد وکیسه صفرا (HIDA)

12-اسکن دیورتیکول مکل

13-اسکن از بیضه ها Testis

14- Lympho scintigraphy (لنفوسنتی گرافی)

15-اسکن تمام بدن با Ga67

16- اسکن پرفیوژن ریه ها

17-اسکن تمام بدن با (DMSA قلیایی)

18- اسکن تمام بدن با اکترو تاید

19- اسکن کبد جهت بررسی همانژیوما با ((RBC

20- اسکن جهت بررسی خونریزی گوارشی با((RBC

امکانات و خدمات بخش :

بخش پزشکی هسته ای بیمارستان افضلي پور مجهز به دستگاه تصویر بردار spect ساخت کشور آلمان بوده و به کمک این دستگاه و تجهیزات وابسته به آن قادر به انجام کلیه تصویربرداری متداول پزشکی هسته ای از جمله اسکن پرفیوژن قلب، استخوان، پرفیوژن ریه و محاسبه کمی خونرسانی ریه، تیروئید، پاراتیروئید، اسکن اوکتروتاید، دینامیک و استاتیک کلیه (DMSA, EC, DTPA)، پرفیوژن مغز، اسکن تمام بدن ( با تالیوم، ید رادیواکتیو، MIBI، MIBG و گالیم) ، دیورتیکول مکل، تخلیه معده، مجاری صفراوی ،کبد و طحال، همانژیوم کبدی، خونریزی گوارشی، بررسی طحال فرعی، مجاری اشکی و … می شود.

یمه های طرف قرداد :

خدمات درمانی نیروهای مسلح ، بانک ها ، شهرداری، بیمه ایران مخصوص جانبازان و خانواده محترم شهدا

تلفن تماس : 33257237

خدمات بخش بصورت مختصر :

این بخش با 5 عدد تخت خدمات: برونکوسکپی، اسپیرومتری، تست خواب، تپ مایع پلور، کاتترگذاری پلور ، ای باس ارائه می کند.

 

تجهیزات و امکانات بخش:

دستگاه های برونکوسکپی ، دستگاه اسپیرومتری ، تجهیزات تست خواب ، دستگاه بادی باکس ، تجهیزات ای باس ، سونوگرافی پورتابل.

شماره تلفن تماس: 31328345

این بخش دارای 14 عدد تخت برانکارد می باشد که با 8 نفر پزشک فوق تخصص و 1 نفر پزشک متخصص به بیماران خدمات ارائه می نماید. از خدمات بخش می توان به  اندوسونوگرافی، ERCP ، دبل بالن، آندوسکوپی و کولونوسکوپی درمانی و تشخیصی اطفال و بزرگسال، تعبیه پگ، تعبیه باند لیگاتور ، بوژیناژ اشاره کرد.

تلفن های تماس : 31328292-31328293

خدمات بخش اکو کاردیو گرافی بصورت مختصر شامل:

پذیرش و مشاوره قلب، انجام اکوی مادر زادی ( قلب اطفال)، اکوی غیر مادر زادی، اکو کنتراست، اکو جنین، تست ورزش، هولتر مانیتورینگ نبض، هولتر مانیتورینگ فشار خون

تجهیزات بخش:

 2 عدد دستگاه اکو، دستگاه هولتر مانیتورینگ (نبض، فشارخون ) ، دستگاه تست ورزش، دستگاه الکتروشوک، دستگاه ساکشن ، دستگاه پالس اکسی متر و سایر تجهیزات.

 شماره تلفن تماس: 31318243

بانک خون

این بخش به عنوان مرکز برتر در مدیریت و کنترل فراورده های خونی و اجرای استانداردهای سازمان انتقال خون و اعتباربخشی موفق به دریافت گواهینامه هموویژیلانس شده است.

 

بخش بیوشیمی

بخش بیوشیمی از مهمترین و فعال ترین بخش های هر آزمایشگاهی می باشد. این بخش با بهره مندی از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته ای چون DIRUI CS-400 ، BIOLIS 501 ، Selectra2 و Selectra XL دقیق ترین آزمایشات بیوشیمی را پس از کنترل کیفی ارائه می نماید.

تعدادی از آزمایشات شامل قند خون، اوره و چربی خون آنزیم های کبدی و قلبی و الکترولیت ها و …. می باشد.

 

سم شناسی

این قسمت که در بخش بیوشیمی مستقر است با استفاده از دستگاه پیشرفته COBAS C 311 تستهای اختصاصی Hb A1C و آهن سرم، لیتیم، آمونیاک، لاکتات، ارزیابی دوز داروهای خوراکی و … را انجام می دهد.

 

بخش خون شناسی – انعقاد

در این بخش با تکیه بر دستگاه های پیشرفته و تخصصی همچون SYSMEX XS-800 و SYSMEX XP-300 و SYSMEX KX 21 N شمارش کلی سلول های خونی و افتراق انواع سلول های خونی سفید و مرفولوژی سلول های قرمز و پلاکت جهت بررسی بیماری های خونی از جمله آنمی ها و سرطان ها انجام می شود

تست های انجام شده در این بخش شامل CBC . PT . ESR . RETIC . G6PD و …. همچنین بررسی اسمیر لام خون محیطی بیماران انجام می شود.

 

هورمون شناسی

در این بخش که از بخش های مهم آزمایشگاه است با استفاده از تجهیزات مدرن از جمله COBAS e411 و همچنین Elecsys و کیت های معتبر طیف وسیعی از هرمون ها و شاخص های تشخیص سرطان با روش های بسیار دقیق و حساس علمی انجام می پذیرد.

از جمله آزمایشات هورمونی انجام شده می توان به CA19-9 ، CA125، FSH ، LH، TSH، T4، T3، PSA، Troponin، Hcv-ab، HBSag-ab، PCT، D.dimer، PTH، سایکلوسپورین و تاکرولیموس و … نام برد.

 

میکروب شناسی

در این بخش انواع نمونه های ادرار ، مدفوع، خون، ترشحات و نمونه برداری جهت کشت میکروبی و زخم ها از نظر وجود انواع باکتری و نهایتا حساسیت دارویی بررسی می گردد.

وجه تمایز این بخش آزمایشگاه تجهیز بودن آن به دستگاه BACTEC FX می باشد که توانایی تشخیص آلودگی باکتریایی خون را در کمتر از 5 ساعت دارد این امر در درمان عفونت های میکروبی خونی حایز اهمیت می باشد.

 

بخش سرولوژی

در این بخش آزمایشاتی نظیر RF، CRP، ASO، Wright، Widal و … انجام می شود.

 

آزمایش ABG

این مرکز با بهره مندی از دستگاه های پیشرفته ای چون Techno Media و GEM Premier 3000 توانایی انجام تست ABG دقیق و استاندارد را دارد.

 

فلوسایتومتری

فلو سایتومتری تکنیکی است که جهت شناسایی سلول های خاص مورد نظر با بکارکیری آنتی بادی مخصوص انجام می شود که در تشخیص انواع سرطان ها و لوسمی ها ولنفوم ها و بیماری های نقص سیستم ایمنی و … کاربرد دارد.

این ازمایشگاه با مجهز بودن به دستگاه BD FACS CALIBUR توانایی انجام فلوسایتومتری را دارد از جمله CD مارکرهای انجام شده در این آزمایشگاه می توان به CD7 , CD20, CD16, CD25 , CD45, CD4, CD117 , CD8, CD34, CD3, CD5, CD10 و … اشاره کرد.

 

سلول های بنیادی خونساز

سلول های بنیادی خونساز توانایی تبدیل به تمام سلول های بدن را دارند این سلول های توانایی خودنوسازی و تمایز به انواع سلول ها را دارند .

سلول های بنیادی خونساز سلول های نارسی هستند که می توانند به سلول های خونی بالغ تبدیل شوند از سلول های بنیادی خونساز در جهت درمان بسیاری از بدخیمی های خونی (سرطان ها) و بیماری های نقص سیستم ایمنی و بیماری های متابولیک و …. کاربرد دارند.

در این بخش آزمایش TWBC TNNC %MNC به جهت انجام پیوند مغز استخوان انجام می گردد.

 

مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز

اهدای سلول های بنیادی خونساز یک عمل خداپسندانه و بشردوستانه است که می توان یک بیمار را از مرگ حتمی نجات داد شما می توانید در این امر انسان دوستانه مشارکت داشته باشید .

شما می توانید در این مرکز با یک آزمایش ساده با شناسایی آنتی ژن های خود و همکاری با بیمار گام بزرگی در جهت درمان بیماران نیازمند پیوند بردارید. خانواده های زیادی چشم به راه ایثار شما هستند.

 

WBC کراس مچ

در این مرکز نیز آزمایش WBC کراس مچ جهت بیمارانی که نیاز به پیوند اعضا از جمله کلیه و کبد دارند انجام می پذیرد.

تلفن های تماس پذیرش: 31328373 و 31328374

تلفن تماس با سلول های بنیادی خونساز: 33257453

ایمونوهیستوشیمی: (IHC) آزمایش اختصاصی جهت ادامه درمان بیماران سرطانی

ایمنوفلوئورسنت: (IF)آزمایش اختصاصی جهت تعیین تشخیص بیماران کلیوی و پوستی

سیتولوژی مایعات: انجام آزمایش تمامی مایعات بدن از نظر سلولی(بدخیمی وخوش خیمی)

انجام رنگ آمیزی های اختصاصی و H&E و پاساژ تمامی بافتها جهت تعیین بدخیمی و خوش خیمی

فروزن سکشن: جواب بیماران حین عمل جراحی درمدت زمان 15 دقیقه از نظر بدخیمی و خوش خیمی توسط پزشک پاتولوژی وکارشناس ازمایشگاه آماده میگردد.

تجهیزات و امکانات بخش:

دستگاه فروزن ، میکروتوم، تی شو پروسسور و سایر تجهیزات

شماره تماس مستقیم بخش: 31328382

-پاتولوژی مغزاستخوان

نمونه های مختلف BMA, BMB & PBS از بیماران درمانگاه خون صالحین، انکولوژی بزرکسالان واطفال ، هماتولوژِی وسایر بخش ها به این بخش ارجاع داده می شود.

دراین بخش با استفاده از بهترین متدهای اصلاح شده ومواد رنگ آمیزی گیمسا و سیتوشیمی رنگ اختصاصی سودان ، آهن و……انجام میشود.

-فلوسیتومتری

فلوسیتوتری تکنیکی است که با استفاده از آنتی بادیهای که بصورت تجاری تهیه می شوند سلولهای مختلف را شناسایی میکنند.دراین مرکز با استفاده از مجهزترین دستگاههای فلوسیتومتری ودارا بودن طیف وسیعی از آنتی بادیها توانایی تشخیص وشناسایی انواع بیماریهای خون وآنکولوژی شامل انواع لوسمی ها ، لنفوم ها ، انواع بیماریهای نقص ایمنی و…….فراهم می باشد.

-بخش هماتولوژی

دراین بخش با استفاده از دستگاه Sysmex-XP300 شمارش کلی وافتراق انواع سلولهای خونی شامل گلبولهای سفید ، گلبولهای قرمز وپلاکت بیماران بخش آنکولوژی ، هماتولوژِی ، پیوند و به صورت محدود بیماران سرپایی انجام می شود.

 

ساعات فعالیت آزمایشگاه:

در روزهای شنبه تا پنچ شنبه بجزتعطیلات رسمی درشیفت صبح از8 الی 13 آماده پذیرش و خدمت رسانی به بیماران می باشد.

تلفن تماس: 31328098

 

  • خدمات سرپایی

آموزش شیردهی به مادران باردار ، رفع مشکلات شیردهی مادران

بانک شیر کرمان ششمین بانک شیری کشور است که در تاریخ سی ام آذر ماه ۱۳۹۸ در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور افتتاح شد. این بانک با هدف جمع آوری شیر مادرانی که شیر مازاد دارند و استفاده از آن جهت تغذیه نوزادان نارس راه اندازی شد.

خدمات بخش: انجام انواع اعمال جراحی عمومی ،جراحی توراکس، جراحی اطفال، اعمال ERCP ،جراحی عمومی و فوق تخصصی زنان و آموزش به بیماران سرپایی در زمان ترخیص.

تجهیزات بخش شامل: دستگاه CRM ، 3 عدد دستگاه لاپاروسکوپی، دستگاه کوترآرگون . دستگاه کوتر سورینگ، انواع دستگاه های بیهوشی و ساکشن و سایر تجهیزات اتاق عمل.

شماره های تماس: 31328436 و 31328442

کلینیک داخلی شامل زیر مجموعه های زیر می باشد:

درمانگاه جراحی، طب فیزیکی، درمانگاه گوارش، درمانگاه ریه، درمانگاه داخلی، درمانگاه غدد، درمانگاه اطفال ، درمانگاه نوزادان ، واحد بیماریهای خاص ، واحد سلامت روان، کلینیک درمان و مشاوره اختلالات جنسی و مشکلات زناشویی، واحد گفتاردرمانی، واحد کاردرمانی ، درمانگاه پوست اطفال و بزرگسال، فتو تراپی (نوردرمانی )، اتاق عمل پوست ، واحد دندانپزشکی.

شماره تلفن پذیرش: 31328155

کولپوسکوپی، پایپل ، پولیپ کتومی ، ولوسکوپی ،کرایو تراپی ، کوتریزاسیون ، پاپ اسمیر ، لیکویید بیست ، جاگذاری آی یو دی ، نوار قلب جنین ، برگزاری کلاس آموزش زایمان فیزیولوژیک، آموزش شیردهی، EKG، NST– واحد

واحد واکسیناسیون در طبقه اول بیمارستان، ضلع شرقی بیمارستان بین بخش جراحی عمومی و بخش های داخلی و گوارش، تقریبا رو بروی سانتر زنان و مامایی واقع شده است .یک اتاق محوطه اصلی انجام واکسیناسیون و یک انبار کوچک که با پارتیشن MDF   از راهروی بخش جراحی مجزا شده است.

شماره تماس: 31328295

  • تریاژ: الویت بندی بیماران توسط پرستار با سابقه بالای 5 سال انجام میشود
  • بخش CPR: ارائه خدمات به بیماران با سطح 1 انجام میشود
  • بخش حاد1: ارائه خدمات به بیماران با سطح 2 انجام میشود
  • بخش حاد 2 : ارائه خدمات به بیماران با سطح 3 انجام میشود
  • بخش FAST: ارائه خدمات به بیماران با سطح 4 انجام میشود
  • پزشک عمومی اورژانس که به بیماران سطح 4 و 5 ارائه خدمت می کنند

دارو درمانی – مانیتورینگ بیماران –اینتوبه کردن بیماران –گذاشتن سوند معده و فولی –شالدون گذاری –نمونه گیری و چک کردن آزمایشات – چست تیوپ – سونوگرافی –ساکشن ترشحات-تزریق آنزیم در بیماران متابولیک-تست های هورمون رشد

تلفن تماس بخش: 31328250

تلفن تماس اتاق پزشک: 31328249

 بیمارستان افضلی پور کرمان

خش هموفیلی بیمارستان افضلی پور، مرکز جامع جنوب شرق کشور میباشد و خدمات درمانی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی به بیماران هموفیلی ارائه می کند که خدمات درمانی شامل درمان مشکلات خونریزی دهنده و عوارض آنها و همچنین درمان مشکلات دندانپزشکی بیماران اختلال انعقادی در این مرکز انجام می شود.

 خدمات درمانی با یک تخت (بیماران سرپایی وبستری موقت )

 خدمات فیزیوتراپی با شش عدد تخت

خدمات دندانپزشکی با یک عدد یونیت

تلفن تماس: 31328203

این بخش دارای 5 تخت بستری و مجهز به 6 دستگاه همودیالیز است که یک دستگاه همودیالیز ایزوله مخصوص بیماران آنتی ژن مثبت مورد استفاده قرار می گیرد.

تلفن تماس : 31328277

  • بخش های ویژه

این بخش با 8 عدد تخت فعال به بیماران مزمن قلبی و ریوی، بیماران با فشار خون بالا، بیماران سکته قلبی، بیماران با کارکرد قلبی پایین و بیماران دارای درد قفسه سینه خدمات درمانی و مراقبتی ویژه ارائه می کند.

تجهیزات و امکانات این بخش شامل: مانیتورینگ ، دستگاه الکتروشوک ، دستگاه نوار قلب و سایر تجهیزات CCU می باشد.

تلفن های تماس : 31328230 – 31328231

این بخش با 7 عدد تخت به بیماران بدحال خدمات ارائه می کند و از جمله خدمات بخش  میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 پذیرش بیماران بعداز اعمال جراحی طولانی از اتاق عمل بیمارستان که نیاز به دریافت مراقبت ویژه دارند

پذیرش بیماران زنان بدحال از سراسر استان که نیاز به مراقبت ویژه در سیر درمان دارند

پذیرش بیماران اعزامی از سراسر استان که نیاز به مراقبت ویژه و مداخله جراحی دارند.

تجهیزات و امکانات بخش: ونتیلاتور ، مانیتور ، تخت برقی ، تشک ضد زخم، دستگاه ساکشن ، وبیراتور برای فیزیوترابی تنفسی بیماران، دستگاه بخور سرد و گرم، وارمر خون

 تلفن های تماس: 31328211 و 31328212

مشخصه های ویژه بخش

•    دارای 10 تخت فعال

•    قابلیت جداسازی بین تخت ها

•    پزشک متخصص مقیم ۲۴ ساعته

    •ارائه برنامه های آموزش مداوم درون بخشی برای پرستاران و پرسنل

خدمات تخصصی:
• پایش بیماران پر خطر
• مراقبت از بیماران بد حال با مشکلات داخلی که نیاز به حمایت تنفسی و پایش دقیق علائم حیاتی دارند
• پایش سطح هوشیاری بیماران
• پایش وضعیت همودینامیک و الکترولیت ها، مراقبت از راه های هوایی، و ارگان های حیاتی بیمار
• ارائه مراقبت های ویژه تنفسی
• ارائه مراقبت های ویژه کلیوی
• ارائه مراقبت های ویژه داخلی
• ارائه مراقبت های ویژه در نارسایی چند ارگان حیاتی
• ارائه مراقبت های ویژه در نارسایی کبد
• انجام درمانهای جایگزین عملکرد کلیوی چون همودیالیز و CRRT
آموزش بیمارو بستگان وی درباره نحوه مراقبت در منزل

شماره های تماس : 31328260 و 31328261

این بخش با 15 عدد تخت نوزادان و 15 عدد تخت NICU به نوزادان نارس، نوزادان دارای مشکلات جراحی ، نوزادان دارای عفونت و نوزادان با زردی خدمات درمانی ارائه می شود.

تجهیزات و امکانات : رادیانت وارمر ، انکوباتور ، ونتیلاتور ، پمپ افوزیون سرم ، بلندر ،مانیتورینگ ، دستگاه سونوگرافی پورتابل ، دستگاه EBG ، ساکشن پورتابل ، جاندیس متر و سایر تجهیزات.

تلفن های تماس: 31328197 ، 31328198 و 31328194

این بخش با 15 عدد تخت نوزادان و 15 عدد تخت NICU به نوزادان نارس، نوازادان با بیماری های قلبی، کویید19، دارای عفونت و زردی خدمات درمانی و مراقبتی ویژه ارائه میکند و پذیرای بیماران از سایر بیمارستان های شهر کرمان و شهرستان های دیگر می باشد.
تجهیزات و امکانات: رادیانت وارمر ، انکوباتور ، ونتیلاتور ، پمپ افوزیون سرم ، بلندر ،مانیتورینگ ، دستگاه سونوگرافی پورتابل ، دستگاه EBG ، ساکشن پورتابل ، جاندیس متر و سایر تجهیزات.

تلفن های تماس: 31328228 ، 31328229 و 31328475

ICU اطفال به کلیه بیماران  بدحال از سنین یک ماه تا 14 سال خدمات درمانی و مراقبتهای تخصصی ارائه می دهد.

شماره تلفن تماس:   31328234

در این بخش درمان انواع مسمومیت های دارویی ، سموم کشاورزی و انواع آفت کشها انجام میشود .

شماره های تماس: 31328180 و 31328179

  • توانبخشی

کلینیک فیزیوتراپی بیمارستان افضلی پور کرمان ، خدمات فیزیوتراپی و مشاوره پس از جراحی قلب، ارتوپدی، جراحی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب،کودکان، سوختگی و پوست، اختلالات اسکلتی عضلانی و عصبی عضلانی ارائه می شود و مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای الکتروتراپی و مکانوتراپی، و متخصصین مجرب در بالاترین سطح علمی و طبق استانداردهای روز دنیا آماده ارائه خدمات به بیماران در حیطه های مختلف پزشکی از جمله ارتوپدی، مغز و اعصاب، روماتولوژی، قلب و عروق، اطفال، زنان و زایمان و تنفسی ،آسیب های ورزشی می باشد.

امکانات بخش : تجهیزات الکتروتراوپی(استیمولاتور ، لیزر، اولتراسوند، مادون قرمز، هات پک) مکانوتراپی جهت ارائه خدمات توانبخشی به مراجعه کنندگان با اختلالات اسکلتی عضلانی و عصبی عضلانی

ساعات پذیرش سرپایی: همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 12

تلفن تماس:   03431328147

تجهیزات بازی درمانی جهت ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان شامل : لکنت ، تاخیر زبانی ، اختلالات تلفظ و درمان تخصصی اختلال بلع در کودکان و بزرگسالان

شماره تلفن پذیرش: 31328155

خدمات کاردرمانی در بیمارستان افضلی پور شامل؛ ارزیابی و پیگیری تکاملی نوزادان ترخیص شده از بخشهای بستری نوزادان ، درمان تاخیر حرکتی و ذهنی اطفال (فلج مغزی)

تلفن تماس مستقیم:  03431328147

  • بخش های بستری

 این بخش با عدد 30 عدد تخت ( 3 عدد ایزوله، 27عدد بستری)  بیماران شایع همچون سل ، ایدز ، هپاتیت ، COPD بستری میکند لازم به ذکر است از اسفند ماه 1398 تا کنون ارائه خدمت به بیماران کرونایی را دارد .

این بخش با 16 نفر پرستار و یک نفر بهیار، امور مربوط به دارو دهی ، کنترل علائم حیاتی ، مراقبت پرستاری مربوط به بیماران بد حال و نوشتن گزارش پرستاری خدمت رسانی میکند .و همچنین نیروی کمک بهیار جهت انجام کارهای تعویض ملحفه و سایر امور مربوط به بیمار انجام می دهد و نیروی خدمات بخش هم نظافت بخش را بر عهده دارد .

تجهیزات و امکانات: بای پپ ، مانیتور ینگ ، ساکشن، دسی شوک ، ترالی اورژانس  و سایر تجهیزات

تلفن های تماس :  31328280 و 31328281

بیمارستان افضلی پور کرمان

 بخش عفونی 4 در اپیدمی کرونا به دلیل افزایش بیماران بستری بازگشایی شد و با 38 عدد تخت و 2 عدد تخت اکسترا به بیماران کرونا مثبت خدمات درمانی و مراقبتی ارائه میکند.

تجهیزات و امکانات :چراغ اشعه، ساکشن، بای پپ ، الکتروشوک، دستگاه نوارقلب ، دیسی شوک ،کپسول های اکسیژن ، مانیتورینگ و سایر  تجهیزات

تلفن تماس: 31328105 – 31328106

این بخش دارای 15 عدد تخت بستری است و انواع پروسیجرها تشخیصی جهت تعییت تکلیف بیماران انجام می شود  ازجمله درخواست آندوسکپی، درخواست کولونوسکپی، درخواست MRI، درخواست CBT اسکن، همچنین خدمات ICU و پلاسما فرزیس در این بخش انجام میشود. این بخش پشتیبان ستاد هدایت استان و بخش طب ورژانس بیمارستان میباشد. در صورت نبودن تخت خالی در سرویس هماتولوژی بیمارستان باهنر و بخش روماتولوژِی و نفرولوژی بیمارستان شفا ، این بیماران را سرویس دهی میکند

تجهیزات و امکانات: مانیتورینگ قلبی ، دستگاه الکتروشوک ، دستگاه نوارقلب ، لارنسکوپ ، اتوسکوپ، افتالموسکوپ، گلوکومتر، ونتیلاتور و سایر تجهیزات

تلفن تماس: 31328218 و 31328191

این بخش دارای 12 عدد تخت است و بیماران پذیرش شده در این بخش مشکوک به کووید19 میباشند که پس از ارسال تست کووید  و دریافت جواب از لحاظ انتقال به بخش های کووید یا غیر کووید تعیین تکلیف میشوند. همچنین بیماران بدحال که شرایط بستری در بخشها را ندارند و بیماران تحت تهویه مکانیکی زمانیکه که آی سی یو کووید  تخت خالی ندارد نیز در این بخش بستری می باشند.

تجهیزات و امکانات بخش: مانتورینگ دیواری، مانیتورینگ سیار، کپسول های اکسیژن ، الکتروشوک ، دستگاه نوار قلب ،ساکشن ،بای پپ و سایر تجهیزات

تلفن تماس: 31328134

بخش داخلی جنرال سه از تاریخ 27 مهرماه 1400 در مجاورت بخشهای داخلی جنرال یک و دو و همچنین بخش طب اورژانس بیمارستان افضلی پور جهت پذیرش بیماران داخلی، مسمومیت و عفونی غیرکووید با تعداد 19 عدد تخت شروع به کار کرد.

این بخش هشت عدد تخت داخلی، هفت عدد تخت مسمومیت و چهار عدد تخت جهت پذیرش بیماران عفونی غیرکووید را دارد.

تجهیزات و امکانات بخش: مجهز به چهار عدد دستگاه بای پپ جهت حمایت تنفسی بیماران، دو عدد دستگاه ساکشن پرتابل، شش عدد مانیتورینگ قلبی بیمار، دو عدد تشک مواج جهت بیماران زخم بستر و امکانات کامل احیا بیماران می باشد.

تلفن تماس : 31328116_31328117

پذیرش بیماران غدد  درون ریز و برون ریز

تجهیزات و امکانات بخش: الکترو شوک، ساکشن، مانتیورینگ، گلوکومتر، پالس اکسی متری و سایر تجهیزات

تلفن تماس: ۰۳۴۳۱۳۲۸۴۳۴ و ۰۳۴۳۱۳۲۸۴۳۳

این بخش دارای 7 اتاق مجهزبه  اکسیژن مرکزی می باشد. هراتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا، تلویزیون ویخچال وکمد می باشد.تجهیزات پزشکی شامل: الکتروشوک، هود شیمی درمانی، مانیتورینگ قلبی-ریوی، ساکشن، پمپ سرم؛دستگاه آفرزیس مدل همونیتیک ، ونتیلاتور، افتالموسکوپ، اتوسکوپ، پالس اکسی متری ،الکتروکاردیوگرام ، دستگاه سونوی پرتابل مشترک با اتاق عمل،ویبراتور و چراغ اشعه می باشد .

شماره تماس:     03431328101  –   03431328100

این بخش با 24 عدد تخت و  1 عدد تخت  اکسترا ، خدمات بستری و درمان بیماران تب دار و عفونی و انجام پیگیری بعد از ترخیص برای بیماران را ارائه می نماید.

تجهیزات بخش: پمپ افوزیون، مانیتورینگ، دستگاه بخور سرد و گرم، ساکشن پورتابل، پالس اکسی متر، گلوکومتر  و سایر تجهیزات

شماره های تماس: 31328275

بخش فوق تخصصی اطفال در رشته های مختلف : نفرولوژی ، قلب ، گوارش ، روماتولوژی، نورولوژی ، غدد، آنکولوژی، ایمونولوژی ، ریه ، جراحی اطفال است این بخش دارای 24 عدد تخت است که باحضور 18 نفر پزشک فوق تخصص در رشته های مختلف و تعداد  18 نفر پرستار ارائه خدمت می نمایند نمونه ای از خدمات ارائه شده به شرح ذیل است :

– بستری بیماران غیرعفونی در بخش

– بیوپسی کبد

– بیوپسی کلیه

– نمونه برداری مغز استخوان وبیوپسی استخوان

– تزریق داخل مفصلی و نمونه برداری

– ئانواع اسکن ها (فیبرو اسکن – RNC-DMSA-HIDA-WHOLE BODY)

– انجام انواع جراحی های کودکان

– تزریق داروهای خاص و شیمی درمانی (ریتوکسی ماپ-سیکلوفسفامید –آلبومین –پامیدرونات اینفلکسی ماپ-IVIG)

– کولونسکوپی –آندوسکوپی –برونکوسکوپی

– اکو

– شالدون گذاری

– TAPمایعات بدن

– گرافی های رنگی شامل باریم انما –باریم سو آلو vcug-ivp

– انجام نوار مغز و تفسیر آن توسط فوق تخصص نورولوژی

– آموزش کامل دیابت در کودکان وکلاس های آموزشی در این زمینه

– فالوآپ اختلالات خونی و ترانسفوزیون انواع فرآورده های خونی

– اسپیرومتری

– MRI

–  تهیه جزوه های آموزشی دیابت کودکان جهت آموزش کودکان دیابتی و مادران آنها.

در این بخش بیشترین تلاش در زمینه مراقبت خانواده محور می باشد ازجمله کارهای انجام شده راه اندازی اتاق بازی، سینما کودک، فضای کودکانه در بخش و…

تلاش ما بر این است فضای بخش را به گونه ای مهیا کنیم که بجای اینکه کودک در زمان ورود به بخش اضطراب داشته و گریه کند ، در زمان ترخیص از رفتن خود ناراحت باشد.

تجهیزات و امکانات بخش: سینما کودک ، اتاق بازی ، ماشین شارژی کودک ، صندلی تخت شو جهت استراحت مادران، دستگاه نوار قلب ، پمپ افوزیون ،بای پپ ، دستگاه رگ یاب

شماره های تماس: 31328278 و 31328279

 این بخش دارای 18 عدد تخت فعال و 1 عدد تخت ایزوله است و بیماران جهت انجام شیمی درمانی یا درمان عفونت های ناشی از عوارض شیمی درمانی و تزریق فراورده های خونی ( پلاکت و پک سل) بستری می شوند . همچنین درمانگاه آنکولوژی در شیفت صبح جهت انجام شیمی درمانی به صورت سرپایی و تزریق فراورده های خونی و انجام پروسیجرهای تخصصی و درمانی (آسپیراسیون مغز استخوان وشیمی درمانی نخاعی ) فعال می باشد.

تجهیزات و امکانات بخش: ترالی اورژانس، 2 عدد دستگاه هود، ساکشن ، دستگاه نوار قلب ، دستگاه دیسی شوک ، دستگاه رگ یاب و سایر تجهیزات

 شماره های تماس : 31328291 -31328290

این بخش دارای ۳۴تخت فعال میباشد وانواع پروسیجرهای تشخیصی مانند BMAوIT انجام میشود اقدام درمانی پایه بخش کموتراپی میباشد  انواع پروسیجرها تشخیصی جهت تعییت تکلیف بیماران انجام می شود  ازجمله درخواست آندوسکپی، درخواست کولونوسکپی، درخواست MRI، درخواست CBT اسکن،  این بخش پشتیبان ستاد هدایت استان و بخش طب ورژانس میباشد

تجهیزات و امکانات: مانیتورینگ قلبی، هودشیمی درمانی، ، دستگاه الکتروشوک ، دستگاه نوارقلب ، لارنسکوپ ، اتوسکوپ،پمپ انفوزیون، افتالموسکوپ، گلوکومتر، ونتیلاتور و سایر تجهیزات

تلفن های تماس:31328119 – 31328120

بخش پیوند مغز استخوان در اریبهشت ماه سال 1388 با همکاری بنیاد خیریه نفیس در طبقه هم کف بیمارستان افضلی پور با ظرفیت 4تخت افتتاح شد و از شهریور 1399در مرکز پیوند سلولهای بنیادی واقع درغرب بیمارستان افضلی پور با ظرفیت 10 تخت به ارائه خدمات به بیماران می پردازد.

تلفن های تماس:  03431328126 و 03431328127

دارای 15 عدد تخت ، آماده کردن بیمار جهت عمل پیوند کبد، آماده کردن بیمار جهت انجام پیوند کلیه ، برگزاری کمیسیون وبررسی پرونده بیماران ، انجام اعمل جراحی پیوند کبد و کلیه ، انجام همودیالیز در صورت نیاز، ارسال بافت خونی، آماده کردن بیماران جهت اعمال جراحی ازمرگ مغزی ، فرستادن بیماران جهت آزمایش HLA  ومچ کردن اهداکنندگان با گیرندگان، نجام مراقبت های بعداز عمل جراحی کبد وپیوند کلیه، آموزش به بیماران بعد از عمل پیوند کلیه وکبد، انجام بیوپسی کلیه وکبد در صورت لزوم

تجهیزات و امکانات بخش: دستگاه CRRT، دستگاه همودیالیز، دستگاه اکوسونوگرافی ، دستگاه سونوگرافی و سایر تجهیزات

شماره تماس : 31328202

اولین مرکز جراحی پیوند در جنوب شرق کشور است و کلیه اعمال جراحی شکم، و قفسه سینه و سایر اعمال جراحی عمومی در این مرکز انجام میشود و تنها مرکز جراحی قفسه سینه در جنوب شرق کشور است که استان های همجوار را نیز پوشش میدهد  است.

 این بخش دارای 28 عدد تخت فعال و 1 عدد تخت خصوصی است

آموزش و تربیت کلیه رزیدنت های جراحی توسط پزشکان فوق تخصص جراحی از جمله خدمات این مرکز می باشد.

تجهیزات و امکانات بخش: دستگاه نوار قلب ، دستگاه قند خون، مانیتورینگ قلبی ، ساکشن ، الکتروشوک و سایر تجهیزات

شماره های تماس :  31328286 و 31328285

بخش داخلی ریه با 30 عدد تخت بستری، 2عدد تخت خصوصی  ،  1 عدد تخت  ایزوله، 1 عدد تخت  cpr   و  2 عدد تخت اکسترا خدمات برونکوسکوپی ،توراکوسکوپی،TAPمایع پلور، بیوپسی پلور، پلوروسکوپی،PFT  و سایر خدمات درمانی به بیماران ارائه می کند.

تجهیزات و امکانات بخش: بای پپ ، الکتروشوک ، پمپ افوزیون و سایر تجهیزات

شماره های تماس: 31328238 و 31328239

این بخش با 35 عدد تخت (2 عدد تخت خصوصی، 1 عدد تخت ایزوله و 32 عدد تخت بستری)  به بیماران مربوط به بیماریهای گوارش توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص گوارش خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه می شود  و پروسیجرهای تخصصی مثل اندوسکوپی کولونوسکوپی اندوسونوگرافی و ERCP انجام میشود

تجهیزات و امکانات بخش: مانیتوریگ ، دستگاه نوار قلب ، ونتیلاتور و سایر تجهیزات

شماره های تماس: 31328233 و 31328232

بخش روان تنی با 8 عدد تخت بستری ، به بیمارانی که از سوی بخش های دیگر بیمارستان و یا از طرف پزشک معالج در خارج از بیمارستان معرفی می شوند جهت ادامه درمان های روانپزشکی خدمات ارائه می کند.

روان درمانی توسط روانشناسان بیمارستان انجام می شود و بیماران هر روز صبح توسط پزشک متخصص ویزیت می شوند.

تجهیزات و امکانات بخش: دستگاه الکتروشوک ، مانیتورینگ ، دستگاه نوارقلب ، دستگاه ساکشن و سایر تجهیزات

 شماره تماس : 31328310

این بخش با 17 عدد تخت خدمات تریاژ، انجام زایمان طبیعی، انجام NST، مراقبت از مادران باردار، مراقبت از مادران کووید19، مراقبت از نوزادان را ارائه می کند.

تجهیزات و امکانات بخش:مانیتور قلب جنین ، مانیتور علایم حیاتی بزرگسال ، دستگاه سونوگرافی ، دستگاه دراپلر ، سونی کیت و سایر تجهیزات

تلفن تماس: 31328222

این بخش با 47 عدد تخت (2 عدد تخت ایزوله ، 3 عدد تخت خصوصی و 42 عدد تخت بستری ) به بیماران خدمات زیر ارائه می کند:

 مراقبت از بیماران باردار پرخطر و تحت نظر

 مراقبت از زایمان طبیعی و سزارین وآموزش های پس از ترخیص

 سونوگرافی پره ناتال و آمنیوسنتز و cvsو آمینوریداکشن و …

 انجام نوار قلب جنین

 مراقبت از بیماران قبل و بعد از اعمال جراحی زنان

 مراقبت از نوزاد سالم و آموزش و مشاوره  شیردهی و پیگیری نوزادان پرخطر پس از ترخیص

 مراقبت از بیماریهای زنان

 ایزوله بیماران زنان عفونی و کووید در زمان شیوع کرونا

شماره های تماس: 31328282 و 31328284

فاصله تا اماکن مهم :

فرودگاه20 کیلومتر
ترمینال6/7 کیلومتر
راه آهن8/9 کیلومتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *