موزه تمبر یکتا

موزه تمبر یکتا

, ,

موزه تمبر یکتا کرج اولین و بزرگترین موزه خصوصی تخصصی تمبر و اوراق بهادار ایران است.

این موزه میراثی به جامانده از خانواده سیدخندان بزرگ است که از چهار نسل پدربزرگ‌ های خاندان دست به دست شده و سرانجام به دست سیدحسین موسوی یکتا رسیده است.

موزه تمبر یکتا البرز از سال ۱۳۹۵ با هدف معرفی اوراق بهادار، تمبر و سکه کشورهای مختلف جهان و ایران در کرج راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان موزه برتر خصوصی ایران شناخته شد.

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اثر در زمینه تمبر، سکه و اوراق بهادار ایران و جهان و بمب های جنگ جهانی و کلکسیون پیپ و پول و کتب و نسخ خطی در این موزه نگهداری می‌شود .

موزه تمبر یکتا موزه تمبر یکتا موزه تمبر یکتا

معرفی موزه و مجموعه دار :

سید حسین موسوی یکتا نوه حاج آقا سید خندان بزرگ در هفدهم تیر ماه 1349در تهران در محله شانزده متری امیری چشم به جهان گشود .

وی از کودکی علاقه فراوانی به جمع آوری انواع مجموعه ها داشته و از سن شش سالگی جمع آوری تمبر را آغاز کرده است .

خاله و عمویش از بزرگترین مشوقانش برای جمع آوری این مجموعه تمبر بودند .

مجموعه تمبرهای ایشان شامل تعدادی از تمبرهای قاجار ،مجموعه نسبتا کاملی از دوره پهلوی و سری کامل تمبرهای جمهوری اسلامی ایران است .

مجموعه تمبرهای طلای ایشان نیز بسیار زیبا و ارزش بالایی برخوردار است .

آنچه در مورد این مجموعه دار قابل توجه است عشق و علاقه فراوانش نسبت به تمبرها است . به طوری که هر یک از تمبرهای مجموعه خویش را مانند فرزندش دوست دارد و حاضر به فروششان نیست .

اولین نمایشگاه ایشان در کرج در سال 1379 به دعوت خانم نفیسی مسوول اشتراک تمبر اداره پست شهرستان کرج در شهر کرج برگزار شد . پس از این نمایشگاه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و با توجه به تعداد و کیفیت مجموعه تمبرشان به عنوان جوان موفق در رسانه های مختلف معرفی شدند و از این پس جمع آوری تمبر را به صورت کاملا حرفه ای آغاز نمودند .

در سال 1389 موسسه حفظ و نگهداری اوراق بهادار را به نام تمبر یادگاری یکتا ثبت نمود . پس از آن در پی بررسی های کارشناسان و گروه موزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان البرز و ادراه کل موزه های کشور تصمیم گرفته شد که مجموعه ایشان در قالب موزه خصوصی تمبر یکتا به نمایش عمومی در آید . از این رو با همکاری ایشان و مسوولین طرح موزه ایشان تهیه و فاز اول موزه افتتاح گردید .

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *